هیچ استانی حق ثبت اراضی استان دیگری را ندارد/ جنگل فندقلو به نام استان اردبیل ثبت ملی شده است.

ساعت: 16:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۶
کد خبر: 1798483

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل:

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از خودداری از ثبت ملی جنگل فندق منطقه گردشگری اردبیل موسوم به گیلان خبر داد و گفت: جنگل های فندق با امضای وزیر به نام استان اردبیل ثبت ملی می شود. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار سبلان ما در خصوص تکذیب شیطنت های رسانه ای اخیر درباره ثبت ملی جنگل های فندلو به نام گیلان گفت: هیچ استانی حق تصاحب اراضی ملی استان دیگری را ندارد. جغرافیای هر استان محدود به هر استانی است و اخبار منتشر شده در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در رابطه با ثبت ملی جنگل های فندق به نام استان دیگر کذب محض است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه اردبیل با اشاره به اینکه رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان آستارا در گفت وگویی از ثبت ملی جنگل های فندق خبر داد. استان گیلان . : برخوردهای لازم و قاطع با این نوع شیطنت های رسانه ای جعلی را از طریق مراجع قانونی و ذیربط خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه استان گیلان جنگل های حیران را ثبت ملی کرده است، گفت: با همکاری و پیگیری های مکرر جمعی از اعضای استان اردبیل، جنگل های فندلو با امضای شخصی وزیر میراث فرهنگی و صنایع دستی به ثبت ملی رسید. اردبیل جهت اطلاع رسمی.

فلاحی گفت: جنگل های حیران در امتداد جنگل های فندقلو قرار دارند و محدوده جغرافیایی استان های گیلان و اردبیل نیز به صورت جغرافیایی مشخص است و هیچ استانی اجازه ورود به محدوده استان های دیگر را ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل در بخشی دیگر از سخنان خود از انتشار اسناد رسمی از ثبت ملی جنگل های فندق به نام منطقه اردبیل در رسانه های استانی خبر داد و گفت: عدم اطلاع رسانی صحیح شیطنت رسانه ای و اخبار کذب.این موضوع باعث شده تا این نوع شایعات بی اساس و کذب در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی منتشر شود و مردم استان اردبیل فعلا به این نوع اخبار بد توجه نکنند.

فلاحی تصریح کرد: تکرار می‌کنم نه استان اردبیل می‌تواند محدوده جغرافیایی ملی استان‌های دیگر را ثبت کند و نه سایر استان‌ها می‌توانند محدوده جغرافیایی ملی استان اردبیل را ثبت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید