2 میلیون و 411 هزار هکتار از اراضی ملی به نام جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن حسن زاده معاون حفاظت اراضی و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی خراسان شمالی در گفتگو با عصرترک اظهار داشت: خط کشی ملی اراضی یکی از اصلی ترین اقدامات دولت برای تعیین سطوح ملی و دولتی است، منابعی که در کشور اجرا می شود.

حسن زاده گفت: در خراسان شمالی قبل از سال 93 نقشه برداری از اراضی ملی بر اساس نقشه برداری بر اساس دستورالعمل ماده 56 با استفاده از ابزار و دستگاه های موجود انجام می شد که البته نقشه برداری با دستگاه های موجود با اشتباهاتی صورت می گرفت.

وی افزود: در مرز بین پلاک ها خطاهایی وجود داشت که به اختلافات و اعتراضات مردمی نیز منجر شد.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: از سال 93 اعمال قانون اراضی ملی به منظور تجمیع مالکیت دولتی اراضی ملی و همچنین رفع کلیه اختلافات و ابهامات موجود در نقشه های تهیه شده هنر اعمال شده است. منابع طبیعی و مدیریت حوضه های آبریز تعیین شده است.

وی با یادآوری اینکه با ابلاغ اجرای این برنامه به ادارات کل منابع طبیعی استان ها به روز رسانی و بهسازی ابزارها و دستگاه های GPS برای مطالعه اراضی ملی انجام شد، گفت: اراضی این اداره کل برای به روز رسانی نقشه های کشور اراضی ملی استان بر اساس این اسناد و رفع اختلاف مرزی بین پلاک های ثبتی.

حسن زاده افزود: کارت های شماره ثبتی به روز شده باید در سامانه شمیم ​​بارگذاری شود تا پس از تایید، سند رسمی تک برگی اراضی ملی صادر شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در خراسان شمالی سطح اراضی ملی بر اساس نقشه های تهیه شده بر اساس مفاد ماده 56 به مساحت دو میلیون و 33 هزار هکتار تعیین و ثبت شده است. : پس از سال 93 با ابلاغ قانون تحدید و تهیه نقشه های به روز اراضی ملی استان این وسعت به 2 میلیون و 400 هزار و 610 هکتار رسید.

معاون پدافند و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: مساحت دو میلیون و 400 هزار و 610 هکتار در مجموع 98 درصد از اراضی ملی استان را شامل می شود که در تاریخ ثبت می شود. از طرف جمهوری اسلامی ایران در نظام شمیم ​​تا پایان سال 1400 تایید شد.

وی خاطرنشان کرد: از سال 93 در راستای اجرای قانون تحدید حدود و تهیه نقشه های فعلی اراضی ملی، اراضی اراضی و اراضی مورد اختلاف (بین اراضی ملی و مستثنیات) واگذار شد که باعث به روز رسانی نقشه ها شد. مساحت اراضی استان از دو میلیون و 33 هزار هکتار به دو میلیون و 411 هزار و 610 هکتار تغییر یافته است.

حسن زاده افزود: از سطح 2 میلیون و 411 هزار و 610 هکتار از اراضی ملی تثبیت شده در استان، تا پایان سال 1400 برای سطح 2 میلیون و 355 هزار و 497 هکتار سند رسمی صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: تصویب و صدور سند 50 هزار هکتار دیگر از اراضی ملی که تا پایان خرداد ماه سال جاری تعیین تکلیف می شود همچنان در حال انجام است.

معاون دفاعی و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی خراسان شمالی یادآور شد: 112 هزار هکتار از کل اراضی ملی استان توسط شرکت های طرف قرارداد اداره کل ثبت اسناد و املاک نقشه برداری شد. .

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به اعتراضات مردمی در تعیین مرز اراضی ملی و اراضی کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: در این زمینه 3100 پرونده در کمیسیون ماده 56 تشکیل شده است.

حسن زاده افزود: در سال 1400 تعداد 699 پرونده به این کمیسیون تعیین تکلیف شد.

وی در خاتمه تخریب و تصرف اراضی ملی توسط مردم استان را بیان کرد: در 99 هزار و 516 مورد به مساحت 613 هکتار و در هزار و 400 مورد 275 مورد با مساحت 353 هکتار تشکیل شد.

معاون حفاظت اراضی و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: در استان در سال 99 222 هکتار از اراضی ملی با رای قضایی به اراضی ملی بازگردانده شد و در سال 1400 بیش از 84 هکتار استرداد شد. به اراضی ملی با رأی قضایی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید