مسدود شدن دو کانال سیلاب در رودبار جنوبی/ تاکنون 411 واحد مسکونی درگیر شده است.


ساعت: 08:53
تاریخ انتشار: 05/06/1401
کد خبر: 1886051

آخرین شرایط ایجاد شده توسط سامانه بارشی موسمی در استان کرمان؛

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به اینکه دو راه در حوزه رودبار جنوبی به دلیل آبگرفتگی بازگشایی نشد، گفت: 98 راه روستایی تخریب شده و بر اساس این گزارش تاکنون حدود 411 واحد مسکونی خسارت دیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید ساعدی در گفتگو با را آرمان; وی در خصوص شرایط اخیر ناشی از بارندگی های موسمی در استان کرمان گفت: پنج راه شریانی اصلی و چهار راه فرعی مسدود و بازگشایی شده است، اما دو راه در منطقه رودبار جنوبی به دلیل آبگرفتگی جاده بازگشایی نمی شود. “

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به اینکه در حدفاصل زرند و رفسنجان شاهد رانش کوه بوده ایم و این مشکل برطرف شده است، گفت: 98 راه روستایی تخریب شده و بر اساس گزارش، حدود 411 واحد مسکونی تخریب شده است. تاکنون تخریب یا آسیب دیده است.

وی گفت: شبکه آبرسانی 35 روستا آسیب دیده است که در اکثر روستاها این مشکل برطرف شده و بقیه روستاها به دلیل مشکلات بازسازی در دست اقدام و پیگیری هستند.

ساعدی افزود: برق یازده روستا را قطع کرده ایم و هم اکنون این روستاها برق رسانی شده و امداد رسانی لازم انجام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: اسکان موقت در مناطقی که معابر دچار آبگرفتگی شده به ویژه در منطقه سیریز زرند و در روستاهای فیض آباد، حشیش و حصن آباد زرند انجام شده است. ما اصلا فکر نمی کردیم که باران ببارد. خیلی شدید بود.

وی تصریح کرد: در حال ارزیابی خسارت به زیرساخت ها، آب، برق، مخابرات، جاده ها، ساختمان ها، کشاورزی، باغات، مزارع، تاسیسات آبی، چاه ها و کانال ها هستیم و میزان خسارت تا چند روز آینده مشخص می شود.

سعیدی با بیان اینکه قدرت سامانه بارشی موسمی ضعیف شده و به تدریج از استان خارج می شود، خاطرنشان کرد: در صورت تشکیل منطقه ابری در نقاط مختلف استان بارندگی خواهیم داشت. اما پیش بینی می شود هفته آینده رگبار پراکنده داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید