۷۵ درصد فرهنگیان از رتبه بندی معلمان ناراضی هستند

۷۵ درصد فرهنگیان از رتبه بندی معلمان ناراضی هستند

یکی از اعضای کانون صنفی معلمان استان تهران تصریح کرد: حدود 75 درصد معلمان از رتبه بندی انجام شده ناراضی هستند و 25 درصد نیز که با حوصله، صرف وقت و سخاوت ارزیابان در ابتدای رتبه بندی رتبه بندی شده اند از اجرای آن رضایت نسبی دارند. این قانون

پیش از این رضا مراد صحرای رئیس آموزش و پرورش چندین بار از رضایت 70 درصدی معلمان از این سنجش خبر داده بود.

محمدرضا نیک نژاد در گفتگو با پولز بازار گفت: ۷۵ درصد معلمان از اجرای طرح رتبه بندی ناراضی هستند و قانونی که قرار بود انگیزه و تشویق معلمان باشد معلمان را از آموزش و پرورش ناامید کرده است.

یکی از اعضای کانون صنفی معلمان شهر تهران گفت: تفاوت حقوق معلمان در رتبه های متوالی حدود 800 هزار تومان برای هر رتبه است که شاید از نظر مالی چندان قابل توجه نباشد، اما اعتماد کلی را زیر سوال می برد. معلمان، خاطرنشان کرد: «معلمان رتبه خود را دارند».

سردرگمی رتبه بندی و معلمانی که با 30 سال سابقه در رتبه 2 قرار دارند

نیک نژاد توضیح می دهد: در هرج و مرج رتبه بندی معلمی با 17 سال سابقه تدریس رتبه چهارم و معلمی با 30 سال سابقه رتبه دوم را دارد. طبیعتاً این شرایط سؤالات اساسی را برای معلمان ایجاد می کند و به رقابت ناسالم در آموزش دامن می زند.

وی بیان کرد: بسیاری از معلمانی که رتبه های پایینی دریافت کرده اند، نسبت به سایر معلمان شاخص های عملکردی پایین تری نداشته اند و در موارد نامشخص و بی مزه رتبه بندی دریافت کرده اند که باعث کاهش رتبه کلی آنها شده است.

دولت رئیس جمهور به پیشنهاد سازمان برنامه عمل نکرد

عضو کانون صنفی معلمان تهران در پاسخ به این سوال که سرنوشت اجرای این قانون چه خواهد شد، گفت: شرایط به گونه ای شده که به صحبت های دو سال پیش سازمان برنامه رسیدیم که اضافه کنید. حق بازپرداخت حقوق معلمان و مسیر وی قطع شد و به دلیل چالش برانگیز بودن اجرای قانون رتبه بندی آن را به زمان دیگری موکول کردند اما دولت رئیس جمهور به این توصیه ها توجه نکرد و در نهایت این افزایش به بدترین شکل ممکن اجرا شد زیرا معلمان با رتبه های بالا برنده شدند. کمتر از حد انتظار

کسالت، خستگی و عصبانیت معلمان ناشی از اجرای قانون رتبه بندی

وی خاطرنشان کرد: کسالت، خستگی و عصبانیت حاصل اعمال قانون رتبه بندی با شاخص های ارزیابی شده است که جبران آن نیز کار بسیار سختی است. دغدغه بیش از دو سه دهه معلمان، تفاوت حقوق آنها با میانگین خط فقر دریافتی کارمندان و ضعف در اجرای این قانون برعکس آن شده است. اکنون حقوق معلمان اضافه شده است که برای بازپس گیری حقوق معوقه آنها نیست، بلکه پیشنهاد این است که حقوق معلمان مانند سایر کارکنان که 50 درصد افزایش یافته است، شود.

معلمان از اینجا رانده شده و با قانون رتبه بندی عقب مانده اند

نیک نژاد تصریح کرد: اکنون بهانه ها بر این است که به دلیل اعمال قانون رتبه بندی نباید حقوق معلمان پرداخت شود. معنای این شرایط این است که معلمان رانده و رها شوند، حقوق آنها افزایش نیابد و مزایای دیگری به آنها داده نشود.

رتبه بندی قرار بود حقوق معلمان را به 18 میلیون تومان برساند

وی با بیان اینکه بر اساس اظهارات رئیس کمیسیون آموزش مجلس، با اجرای قانون رتبه بندی باید حقوق معلمان بین 8 تا 16 میلیون تومان افزایش می یافت، گفت: امروز با اجرای فعلی حقوق معلمان افزایش یافته است. 2 تا 4 میلیون و 500 هزار تومان افزایش یافته است، تاکید کرد: در عمل اجرای قانون منجر به بهبود درآمد معلمان نشده است.

یکی از اعضای کانون صنفی معلمان تهران خاطرنشان کرد: در کشورهایی که این قانون با دقت اجرا شده و مشکلات مالی و کیفی آن برطرف شده است، اجرای قانون رتبه‌بندی نتیجه‌ای نداشته است. که در آن معلمان گرفتار شده اند.

گوش برای شنیدن معلمان وجود ندارد

وی درباره حقوق معوقه و میزان حقوق معلمان در کشور گفت: حرف معلمان شنیده نمی شود. من 20 سال است که در انجمن صنفی معلمان عضویت دارم و در این 20 سال بسیاری از مسائل مانند آموزش رایگان، مدارس فرسوده و حقوق معلمان مطرح شد اما به آنها توجهی نشد.

نیک نژاد با بیان اینکه رتبه بندی می تواند تفاوت حقوق کارکنان دولت و معلمان را جبران کند، اظهار داشت: رتبه بندی در همه کشورهایی که معرفی شده یک ویژگی مشترک دارد و آن ویژگی رساندن حقوق معلمان به سطح متوسط ​​است. از سایر کارمندان تعیین دستمزد هر طبقه یا طبقه اجتماعی مستلزم تعیین سطح متوسط ​​دستمزد در کشور و سپس سنجش دستمزد آن کارگر بر اساس آن است.

معلمان 6 میلیون تومان زیر خط فقر دریافت می کنند

یک کارشناس آموزش و پرورش گفت: در شرایط فعلی حقوق معلمان رتبه 5 حدود 15 میلیون تومان و خط فقر 21 میلیون تومان است، معنای این وضعیت این است که افرادی که رتبه 5 را کسب کرده اند 6 میلیون تومان بیشتر پایین می آورند. خطر فقر دستمزد معلمان باید به حد متوسط ​​دستمزد کاهش یابد و سپس اگر انگیزه ای وجود دارد باید به معلم گفته شود که در آموزش و پرورش بیشتر تلاش کند و کتاب بنویسد و روش های نوین تدریس را در پیش بگیرد.

رتبه بندی، قانونی که معلمان را به جای ارتقای درجه تنبیه می کند

یکی از اعضای کانون صنفی معلمان استان تهران خاطرنشان کرد: اکنون رتبه بندی به جای تشویق به طرح تنبیه معلمان و فعالان صنفی در این شغل و امثال من که تنها 60 امتیاز از 120 التزام عملی به نظام را کسب کرده ام تبدیل شده است. مجازات شده اند

اجرای فعلی رتبه بندی به این معنی است که معلمان دو یا چند شغل دارند

یکی از اعضای کانون صنفی معلمان استان تهران افزود: اجرای فعلی رتبه بندی معلمان را تشویق به تدریس بهتر یا صرف وقت بیشتر برای آموزش و عدم جویای مشاغل دوم و سوم نمی کند. همه این شرایط در نهایت بر دانش‌آموزان تأثیر می‌گذارد که باید آینده‌سازان دولت باشند.

دیدگاهتان را بنویسید