توده های فرهنگی کشور از تصمیم دولت و مجلس برای رتبه بندی معلمان ناراضی هستند

توده های فرهنگی کشور از تصمیم دولت و مجلس برای رتبه بندی معلمان ناراضی هستند

این وزارتخانه عریض و طویل است و دارای بخش های زیادی است، اما برخی افراد از این اصطلاحات سوء استفاده می کنند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه ایرادات هیأت امنا به لایحه طبقه بندی معلمان را تصویب کردند، اما همچنان به نظر می رسد که توده های فرهنگی کشور همچنان از مصوبه دولت و مجلس ناراضی بوده و شاهد اعتصابات و اعتصابات بوده اند. اعتراضات در مکان ها شیوا گاسم پور، یکی از اعضای کمیته آموزش مجلس، گفت که بودجه لایحه رتبه بندی معلمان آن چیزی نیست که معلمان انتظار داشتند.

وی گفت: ایرادات هیأت امنا که در لایحه رتبه بندی گنجانده شده بود، پس از اصلاحیه مجددا به مجلس آمد و رأی مثبت گرفت تا خدای ناکرده موتور از ریل خارج شود و لایحه رتبه بندی به مسیر خود بازگردد. . معلمان و مربیان در حال اتمام هستند.

نماینده سروآباد و مریوان افزود: لایحه مثل طرح نیست. حساب باید پول داشته باشد اما پولی که بدنسازان انتظار داشتند محقق نشد چون با دولت قبل قبض دیر آمد. به گفته ما و اعضای کمیته آموزش، این «لایحه» کارشناسی شده بود و نمی توانست مشکلات فرهنگیان را حل کند، به همین دلیل تعداد را افزایش دادیم و مشکل در اینجا اصلاح شد، اما از آنجایی که مبلغ اضافه می شود باید در نظر گرفته شود. منبع

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: قبل از جلسه روز یکشنبه یعنی شنبه جلسه تلفنی با حضور برخی از اعضای کمیسیون آموزش و البته نماینده دولت و شورای نگهبان برگزار شد. او تحت بازجویی بود. من شخصاً تا زمان آپلود آن در کمیته بودم و این تلاش ها برای موفقیت جلسه روز بعد بود. در نیمه دوم سال 1400 قرار بود 12500 میلیارد تن در نظر گرفته شود که البته به نقل از وزیر آموزش و پرورش این لایحه بین 7000 تا 13000 میلیارد تن بوده است.

یکی از نمایندگان مجلس استان کردستان گفت: به نظر من اتفاقی که برای زبان افتاده این است که آموزش و پرورش پول ندارد و تعداد فرهنگیان زیاد است و بودجه کم است، اصلا واقعی نیست. این وزارتخانه عریض و طویل است و دارای بخش های زیادی است، اما برخی افراد از این اصطلاحات سوء استفاده می کنند.

وی گفت: من هم معلم هستم و هم از یک خانواده فرهنگی هستم، بنابراین تمام تلاشم را برای این قشر انجام می دهم و عقب نشینی نمی کنم. ما باید به جامعه فرهنگی اصلی برسیم و آنها را زیر چتر خود قرار دهیم. امنیت، آموزش و سلامت برای ما بسیار مهم است. اگر در این سه عرصه قوی حضور داشته باشیم، بسیاری از مشکلات جامعه قابل حل است.

قاسم پور افزود: کلیباف در جلسه سران سه قوه به آقای رئیسی گفت که معیشت مردم دغدغه اصلی است اما باید یکسری کارهای اساسی و زیربنایی برای بهبود معیشت مردم انجام شود. همه باید برای پایان دادن به اعتراضات صنفی دست به دست هم بدهند.

یکی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس افزود: بدنسازان باید از نفوذ بیگانگان جلوگیری کنند چرا که بیگانگان به فرهنگیان ما غذا می دهند و ممکن است افراد تاثیرگذار در اعتراضات حضور داشته باشند. بنابراین معلمان باید آگاهانه عمل کنند و خط خود را از آنها جدا کنند. ما در جمهوری اسلامی هستیم پس اعتراض حق ماست اما باید آگاهانه و در راستای یک هدف مشخص باشد. اینکه اعتراضات توده ای در جامعه وجود دارد اصلا درست نیست و وقتی اعتراضات مستمر و جمعی می شود یعنی مشکل دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی از مشکلات و معضلات کشور جزایر ردیابی می شود، گفت: اگر به دیگران سر سوزن بزنیم خودمان را با جواهر می زنیم. مسئولان باید برگردند و ببینند مشکلی که باعث این اعتراضات شده کجاست. من نمی گویم همه اعتراضات ناعادلانه است، اما باید دید 43 سال بعد چه کردیم. همه این اعتراضات صنفی نه به دولت و نظام، بلکه به کم کاری مسئولان است که باید اصلاح شود.

قاسم پور در پایان خاطرنشان کرد: بی اطلاعی از برخی مسائل و مقایسه های غلط کار و در نتیجه اعتراضات صنفی را پیچیده کرد. مثلا گفته شد حقوق معلمان 80 درصد کادر آموزشی دانشگاه است. دانشکده به صورت هیئت امنایی اداره می شود و تعداد آنها محدود است و نمی توانیم وضعیت یک میلیون استاد را به این تعداد محدود ربط دهیم و این طرح از ابتدا غیر منطقی و البته اشتباه بود.

دیدگاهتان را بنویسید