تصمیم مجلس بر اساس قانون رتبه بندی معلمان و شورای عالی معلمان است.

تصمیم مجلس بر اساس قانون رتبه بندی معلمان و شورای عالی معلمان است.

نماینده مردم همدان و فامینین در شورای اسلامی از اصلاح ماده 87 لایحه برنامه هفتم توسعه خبر داد و توضیح داد: در این ماده جدولی در خصوص شاخص های آموزش و پرورش در برنامه هفتم مشخص شد و مقرر شد تا بررسی برخی از شاخص‌ها در زمینه‌های چاپ و تصحیح کتاب، آموزش مهارت‌ها و میزان ترک تحصیل.

وی با اشاره به اصلاح بند (ج) ماده 88، ادامه داد: از سوی دیگر سوال پذیرش دانشجو برای دانشگاه فرهنگیان در مقطع کارشناسی ارشد حداقل 30 درصد بوده که آن نیز به حداکثر 30 درصد تغییر یافته است. به طوری که ظرفیت دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی برای ارتقای تربیت معلمان با مدرک کارشناسی. البته این پرونده مخالفان و موافقانی داشت و در نهایت این پیشنهاد به عنوان مصوبه کمیسیون به کمیسیون تلفیق برنامه ارائه می شود.

فلاحی یادآور شد: در لایحه برنامه هفتم نیز آمده است که با اجرای قانون ارزشیابی معلمان، کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات معلمان تشکیل می شود و این موضوع در برنامه هفتم برای ارزیابی معلمان تشکیل شده است. صلاحیت حرفه ای و تخصصی معلمان طی 5 سال طرح. بنابراین کمیسیون رسیدگی به تخلفات کارکنان دولت به تخلفات معلمان ورود نمی کند.

وی ادامه داد: در ادامه در برنامه هفتم نامی از سازمان آموزشی کودکان برای آموزش و پرورش کودکان صفر تا 6 سال وجود نداشت و پیشنهاداتی برای حمایت از این سازمان به تصویب رسید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در زمینه صندوق حمایت از معلمان مقرر شد در برنامه هفتم ماده 85 قانون ششم تکرار شود، همچنین بحث اصلاح اساسنامه صندوق نیز در محل مطرح شد. ملاقات امروز.

فلاحی تصریح کرد: همچنین پیشنهادهایی برای سازمان تعمیرات ارائه شد تا در زمینه همکاری با خیرین تکلیف مشخص شود. برای دانشگاه فرهنگیان مقرر شد در برنامه هفتم محل های کد تخریبی این دانشگاه که 70 درصد ساختمان ها را شامل می شود، حداقل 10 استان نوسازی و بهسازی شود.

سخنگوی کمیته آموزش، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: در دومین بخش از جلسه امروز بررسی مصوبات مربوط به آموزش علوم پزشکی، تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با حضور مسئولان مربوطه انجام شد. on در زمینه جذب دانشجوی خارجی و رتبه علمی کشور نیز بحث بهداشت و درمان مطرح شد که هم اکنون در جایگاه های معاونت وزارت بهداشت در جایگاه آخر قرار دارد. همچنین در مورد سهم دانشگاه های علوم پزشکی در جذب دانشجوی خارجی از 320000 دانشجو (علوم پزشکی و MES) در برنامه هفتم بحث شد. لازم به ذکر است در حال حاضر حدود 8 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند.

دیدگاهتان را بنویسید