10 تا 20 درصد از سهام سرخابی در مقادیر کم به عموم عرضه می شود.

ساعت: 19:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۵
کد خبر: 1795286

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: اگر باشگاه استقلال و پرسپولیس تا 15 دی ماه صورت های مالی حسابرسی شده خود را به سازمان خصوصی سازی و سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه کنند و تایید شود، سهام آنها در بهمن ماه عرضه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین گربان زاده، رئیس سازمان خصوصی سازی در حاشیه جلسه امروز (یکشنبه، 5 دی) کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: آسیب شناسی خصوصی سازی در 20 سال گذشته و برنامه سازمان برای آینده. بر این اساس طرح خصوصی سازی خود را به نمایندگان ارائه کردیم و نظرات نمایندگان را شنیدیم.

رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: رویکرد خود را در حوزه خصوصی سازی برای ارتقای کیفیت کسب و کار عمومی و همچنین آسیب هایی که در فرآیندهای مختلف حاکمیت شرکتی، ارزیابی، انتقال و حل اختلاف و… وجود دارد، تشریح کرده ایم. . .، و در نهایت پیشنهاداتی برای آینده مطرح شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در مجلس در فصل بودجه هستیم سوالاتی در خصوص اصلاحات لازم مطرح شده است. کمیسیون اقتصادی معتقد است با توجه به اینکه بخش خصوصی واقعی سهم کمی از فروش را دارد، باید تلاش کنیم تا سهم بخش خصوصی واقعی افزایش یابد، لذا راهکارهایی در این زمینه از جمله کاهش چشم انداز درآمدی در خصوص خصوصی سازی ارائه شده است. بر افزایش فروش سهام دولت نظارت وجود دارد و این می تواند به ارتقا و بهره وری شرکت های در حال فروش آسیب برساند.

گربان زاده یادآور شد: همچنین در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مقرر شد قوانینی که نیاز به اصلاح دارند از جمله قانون اجرای اصل 44 قانون اساسی که لایحه آن به کمیسیون های دولتی تقدیم شده است به مجلس ارسال شود. و کمیسیون اقتصادی بررسی کنید تا در مجلس تصویب شود و با مصوبات جدید نقل و انتقالات را انجام دهید.

10 تا 20 درصد از سهام سرخابی در مقادیر کم به عموم عرضه می شود.

گربان زاده در ادامه درباره برنامه سازمان خصوصی سازی برای واگذاری سرخابی ها گفت: در بهمن ماه یک عرضه اولیه دو باشگاه در بازار سرمایه خواهیم داشت.

رئیس سازمان خصوصی سازی همچنین یادآور شد: ارزیابی آنها یک بار انجام شده و ارزیابی جدید آنها آغاز شده است. باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس ضرر کرده‌اند و با شفاف‌سازی صورت‌های مالی آن‌ها توانسته‌ایم تمام آنچه این دو باشگاه در گذشته در جریان عرضه اولیه در بازار سرمایه داشته‌اند را آشکار و شفاف‌سازی کنیم تا خریداران به‌طور کامل از این موضوع مطلع شوند. وضعیت . .

وی افزود: در شرایط فعلی بازار سرمایه صلاح می دانیم بخشی از سهام این دو باشگاه به صورت تدریجی و کم واگذار شود. بین 10 تا 20 درصد از سهام این دو باشگاه به صورت ناچیز به مردم عرضه می شود، بنابراین از همه هواداران هر دو باشگاه دعوت می کنم در عرضه اولیه هر دو باشگاه شرکت کنند.

استقلال و پرسپولیس تا 15 دی ماه صورت های مالی خود را ارائه می کنند

گربان زاده افزود: امیدواریم در آینده بخشی از مواردی که باعث مسدود شدن یا افزایش تدریجی فروش سهام می شود وجود داشته باشد، بنابراین ایرادات کنفدراسیون فوتبال آسیا به استقلال و پرسپولیس که دارای یک ملک در لیگ هستند و باشگاه ها در طولانی مدت ملک دولتی نیستند. فرار کن.

وی در توضیح اینکه آیا دو باشگاه با توجه به زمان کم صورت های مالی خود را ارائه می کنند، گفت: هم با استقلال و هم با پرسپولیس جلسات منظمی داریم. آنها قول دادند تا پایان نیمه اول دی ماه صورت های مالی حسابرسی را ارائه کنند.» سال مالی پرسپولیس 10 خرداد و استقلال 10 تیرماه است و حالا این فرصت را دارند که صورت های مالی خود را شفاف کنند.

گربان زاده تاکید کرد: البته موضوع اطمینان از سوددهی آنها برای ما مهم است، بنابراین عجله ای نداریم که علاوه بر بحث حق پخش تلویزیونی، درآمدزایی، تبلیغات محیطی و هر آنچه که در نظر گرفته می شود، صورت های مالی را نیز ببینیم. منبع درآمد این دو باشگاه است.» این خریداران باید باشگاه را انتخاب کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید