آخرین وضعیت خصوصی سازی باشگاه پرسپولیس در نظر گرفته می شود/ الزام به عرضه اولیه سرخابی ها در ماه جاری

ساعت: 22:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۴
کد خبر: 1794964

مدیرعامل و برخی از اعضای هیات مدیره شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس با حسین گربان زاده رئیس سازمان خصوصی سازی دیدار کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شبکه خبری اقتصادی و دارایی (شادا) به نقل از روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، جلسه بررسی خصوصی سازی باشگاه پرسپولیس با حضور حسین گربان زاده معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی سازی و مدیرعامل و برخی مدیران فرهنگی برگزار شد. شرکت ورزش باشگاه «پرسپولیس» در سایت سازمان خصوصی سازی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مجید صدری مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به تشریح مشکلات این باشگاه برای تسریع در روند مبادلات باشگاه از جمله جست و جوی حدود 300 میلیارد تن مالیات از سازمان امور مالیاتی با وجود اینکه باشگاه های فوتبال مطابق قانون هستند.از پرداخت مالیات معاف هستند.

رئیس سازمان خصوصی سازی در این جلسه با تاکید بر تسریع در روند پذیرش باشگاه پرسپولیس در بازار سرمایه، گفت: پذیرش دو باشگاه پرسپولیس و استقلال و درج نمادهای این دو باشگاه برای شفافیت خواهد بود. امکان عرضه اولیه سهام این دو باشگاه در بازار سرمایه وجود دارد.

حسین گربان زاده افزود: صرف نظر از نحوه واگذاری اموال، نه تنها این باشگاه، بلکه تمامی شرکت های دولتی برای پذیرش در بازار سرمایه باید صورت های مالی شفاف داشته باشند و موانع آن را برطرف کنند.

مدیرعامل سازمان خصوصی سازی بر پیگیری جدی موضوعات موثر در این فرآیند از جمله تهیه صورت های مالی منتهی به خرداد 1400، گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی و تعیین حسابرس مستقل و بازرس قانونی تاکید کرد. برای سال مالی گذشته در این راستا مدیرعامل باشگاه پرسپولیس قول مساعدت و مساعدت حداکثری در تسریع روند درج نماد را داد.

همچنین در این جلسه پیشنهاداتی برای واگذاری باشگاه مذکور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان خصوصی سازی بر واگذاری حق پخش تلویزیونی این دو باشگاه تاکید و تصریح کرد: تضمین سودآوری این دو باشگاه پس از واگذاری با واگذاری این موضوع محقق می شود.

گوربان زاده بیانیه نهایی در مورد واگذاری دو باشگاه را منوط به کارشناسی دقیق روش ها طی جلسات متعدد در سطح کارشناسی دانست.

مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی گفت: کلیه شرکت‌های مشمول واگذاری باید با رعایت قانون اجرای سیاست‌های کلی، اصل 44 قانون اساسی و بند (ب) ماده (25) قانون برنامه ششم توسعه، هر آنچه و مجاز به ثبت صورتجلسه مجامع عمومی و شوراها با اخذ واگذاری اموال و دارایی های ثابت و اخذ مجوزهای مربوطه از این سازمان.

گفتنی است در پایان این جلسه مقرر شد کارگروهی برای بررسی روش های پیشنهادی تشکیل و به صورت هفتگی و مستمر بر موضوعات نظارت شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید