خصوصی سازی نباید تا 6 مارس انجام شود. استعفا می دهم/ رئیس جمهور برای سرخابی ها وقت گذاشت


ساعت: 13:49
تاریخ انتشار: 14/08/12
کد خبر: 1811735

هدف بهبود کیفیت مدیریت حرفه ای هر دو باشگاه است.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: فقط رئیس جمهور برای این کار وقت گذاشته است، من، هندوزی و آیت الله رئیسی نشستیم و صحبت کردیم که این به نفع باشگاه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین گربان زاده در نشست هم اندیشی باشگاه پرسپولیس گفت: چیزی که مردم تلویزیون را خاموش و روشن می کنند تا ببینند بازی استقلال و پرسپولیس است. کمک مالی این دو باشگاه برای صدا و سیما صدها برابر بازی لیگ است. نسبت درآمد هر دو باشگاه باید یکسان باشد. چه کسی می تواند این درخواست را انجام دهد؟ باشگاه ها صد بار گرفته اند این خواسته را هرکسی که از این به بعد سهامدار شود و در هر شهری صاحب آن شود می تواند برآورده شود. دیگر امکان ندارد از حق خود بگذرد. این 10 درصد از سوختن کشتی ها در عقب است. این یک راه برگشت ناپذیر است و پس از آن حق چاپ به دست می آید.

رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: مثل سنگ است. حسین کلانی می گوید نمی شود این قانون را داشت. وقتی می بینید نمی توانید سنگ را جابجا کنید، باید از سنگ استفاده کنید، پیشنهاد قربان زاده نمی رسد، تحویل کی می رسد؟ کسی که بتواند از اهرم استفاده کند تا بهمن فرو بریزد تا هیچ کارمندی نتواند در مقابل این مشکل مقاومت کند. این حادثه 15 اسفند بحمدالله مصادف با سوم شعبان ولادت امام حسین (ع) است وگرنه من دیگر رئیس سازمان خصوصی سازی نیستم. به هیچ کجای دنیا نمی خورد. من در آن سه شب خون زیادی خوردم، دیشب نخوابیدم. هنوز نمی توانم بگویم چه اتفاقی افتاده است، زیرا اینجا افرادی هستند که همه کارهای ما را به هوا می برند. برخی گفته اند به هیچ عنوان اجازه نمی دهیم این اتفاق بیفتد.

گربان زاده گفت: حتما این اتفاق را پیگیری می کنم. شاید حرف آخرم این باشد که بگویم پیشنهادی نداشتم، مردم عزیز، باشگاه استقلال و پرسپولیس، این همه جلسه داشتیم، 15 اسفند آمد اما نشد. من دیگر به سازمان خصوصی سازی نمی روم. یا این اتفاق می افتد یا من در خانه می نشینم و کاری را که قبلا انجام می دادم انجام می دهم. یک بار در این کشور، آنچه همه می گویند درست است، باید اتفاق بیفتد. رئیس جمهور فقط یک ساعت طول کشید تا این کار را انجام دهد و من و هندوزی و آیت الله رئیسی نشستیم و صحبت کردیم که این به نفع باشگاه است. او همچنین شخصاً گفته است که تلاش کنید، هیچ کارشناس سنگ اندازی می کند تا کار را در تمام طول سال انجام دهد. در آن سوی سال، 24 سال بعد؛ یعنی چطوری تا الان به تعویق افتاد؟ این اتفاق می افتد، اما حداقل امسال اجازه نمی دهم این اتفاق بیفتد. این موضوع تا 6 مارس مشخص خواهد شد.

وی افزود: الان حرف می زنم و حرف یک متر نیست. قول کار نکن / در عدد فعل بود / گفتار منکر بود / ملت باش. این کلمه که باد است تا 15 اسفند مشخص می شود که محقق می شود یا باد است. 15 اسفند 10 درصد ارزش دو شرکت بدون توجه به اینکه چه کسانی هستند به مردم واگذار می شود. این 10 درصد که معادل 50 درصد سرمایه ثبت نام هر دو باشگاه است، مدل را طوری انتخاب کردیم که پول در باشگاه بماند و یک ریال به خزانه دولت نرود. افزایش سرمایه از سهام با محروم کردن آنها از حقوق ترجیحی موضوع ماده 160 قانون مجازات اسلامی، فرصتی است هم برای مردم و هم برای هواداران تا به عنوان سهامدار، پول را در باشگاه نگه دارند و نقل و انتقالات را آغاز کنند. روند.

گربان زاده تصریح کرد: من اصلاً از کلمه خصوصی سازی استفاده نکردم، چون آن را قبول ندارم. من نباید رئیس سازمان خصوصی سازی باشم. تمام دنیا یک سازمان مدیریت دارایی دولتی دارند. هدف آنها تسلیم نشدن است، پس خوب بود. کجا معلوم می شود خوب است؟ شاید آن را به کسی بدهید و بدتر شود. هدف بهبود کیفیت مدیریت حرفه ای هر دو باشگاه است.

گربان زاده ادامه داد: حتما به حسن یا حسین دادی و به حراج گذاشتی؟ کار تموم میشه یا داره بهتر میشه؟ هرگز! این باید به عنوان مراقبت پزشکی تا آخرین لحظه تحت نظر باشد. این رهگیری نیاز به توجه دارد، آیا می توانیم باشگاهی را که 40-30 میلیون هوادار دارد به حراج بگذاریم و شرکتی را بخریم که الان دوست ندارد باشگاه را اداره و منحل کند؟ انشاءالله فروردین که نماینده مجلس بیاید اسفند ماه می شود. انشاءالله در اسفندماه شاهد این اتفاق مبارک خواهیم بود، دیروز رئیس کمیته ورزشی کمیته فرهنگی مجلس به سازمان خصوصی سازی آمد و به وی تشریح شد. کمیسیون فرهنگی هم حمایت می کند، این برای کمک و راهنمایی است.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: حرمت کسانی که برای این برند خون ریختند باید حفظ شود، از همه بازیکنان و پیشکسوتانی که برای هر دو باشگاه زحمت کشیدند تجلیل می کنم، آنها را به برادران عزیزم تقدیم می کنم! در این راستا تمام تلاش ما این است که مدیریت حرفه ای هر دو باشگاه را ارتقا دهیم. کسی که در این باشگاه زحمت کشیده باید سهامدار باشد. خدا را شکر امسال این 10 درصد با کمک دست اندرکاران محقق می شود، استقلال و پرسپولیس در حال ورود به فرابورس و ثبت شرکت هستند. در آن سوی سال از 15 تا 30 فروردین ماه نماد دو باشگاه باز و امکان خرید و فروش فراهم می شود. قاعدتاً سهام استقلال و پرسپولیس سهامی نیست که فردا مردم بخواهند بفروشند و مثل فولاد مس به دست بیاورند. معمولاً هیچ صفی وجود نخواهد داشت یا بسیار کم است، اما یک صف وجود خواهد داشت. این قیمت به تدریج در حال افزایش است.

وی افزود: دولت باید دوباره سهام خرد خود را در اینجا عرضه کند تا قیمت را تعدیل کند و به تدریج مالکیت را از 100 درصد به کمتر از 50 درصد کاهش دهد. پیشنهاد ما 5 درصد بلوک است که هرکس در این باشگاه قرارداد کتبی دارد، شرکت می کند، کادر فنی است، این افراد هم باید سهامدار باشند. باید به تصویب هیئتی متشکل از چهار وزیر برسد. ما این را به هیئت می آوریم و خداوند آن را محقق کند.

گربان زاده گفت: باشگاه ها تمایز مشخصی بین دارنده کارت و هوادار تایید شده دارند که من هنوز قانع نشده ام که چنین اتفاقی افتاده باشد، اما اگر وجود داشت، نه به خاطر سهامی که همه برای خرید آن می رفتند، خیر. فردی که مغرضانه است و وفاداری او به باشگاه ثابت شده است و از قبل کارت هواداری دارد و لیستش مشخص است.

رئیس سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: اما این نکات همچنان در پیشنهاد مطرح است. دولت موظف است 5 درصد از هر شرکتی را که واگذار می کند به عنوان سهام ممتاز به کارکنان خود بدهد. پالایشگاه نفت اصفهان 5 درصد از سهام ممتاز خود را به کارکنان خود که دارای همان خانه بودند واگذار کرد. ما یک رویداد از 11 می تا 30 ژوئن برگزار خواهیم کرد. جمهوری اسلامی در 20 سال گذشته نماینده هر شرکتی است که تسلیم شده است، آنچه من از دولت دریافت کرده‌ام و در حال حاضر چه جایگاهی دارم. از نظر شاخص بهره وری، سودآوری، سطح اشتغال و …

وی افزود: معلوم می شود 7 تپه، پتروشیمی، پالایشگاه، نیروگاه یا … وجود دارد. آیا سران قوای سه گانه باید بیایند و ببینند چه بر سر این کشور آمده و چه بلایی سر بنگاه دولتی آمده است؟ این آینه تمام نمای اقتصاد ایران است. در این دو باشگاه همانطور که گفتم. دقیقا مهلتش را تا مرداد دیدم. این دو باشگاه نباید لیگ بعدی را از دست بدهند. کنفدراسیون فوتبال آسیا مخالفت کرد که تا ماه اوت باید اجازه نفوذ مستقیم یک شخص حقیقی یا حقوقی در یک باشگاه بر باشگاه دیگر داده شود و این باید به منظور کاهش مالکیت دولتی و حکمرانی خوب انجام شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید