خصوصی سازی نباید به قیمت مصادره اموال دولتی انجام شود/اجرا برای بازنشستگان یک ضرورت قطعی است


ساعت: 18:03
تاریخ انتشار: 31.04.1401
کد خبر: 1884776

رئیس جمهور تصریح کرد: اجرای قانون بازنشستگان یک ضرورت قطعی است و دولت در اجرای آن ابایی ندارد و خود را موظف می داند در تمام تصمیمات خود به بازنشستگان به ویژه مستمری بگیران بیمه ای توجه داشته باشد چرا که در دوران حساس خدمت کرده اند. دوره ای از زندگی آنها و دولت نیز قانون حمایت و حمایت از مستمری بگیران را اجرا می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در دیدار با خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و نخبگان استان مرکزی گفت: نکات و دغدغه های مربوطه در خصوص امور اجتماعی، اقتصادی، صنعتی و کشاورزی استان از سوی منتخبان مطرح شد. در جلسه و دولت ارتباط خوبی با نخبگان و خانواده شهدا دارد. و ما قطعا از پیشنهادات و نگرانی های شما استقبال می کنیم.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: دولتمردان باید ارتباط با جامعه نخبگان را یک فرصت و غنیمت بدانند تا کار با منافع بیشتر و ایرادات کمتر ادامه پیدا کند و استفاده از تجربه برای ایجاد تحول یک ضرورت است. اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و … را باید به خوبی دید و با نگاه به وضعیت مطلوب، تحول ایجاد کرد و فاصله بین وضعیت موجود و مطلوب را کاهش داد.

وی ادامه داد: باید نگاه تحول آفرین باشد، افرادی که در دولت مسئولیت دارند باید تحول شناختی داشته باشند، اگر از شرایط موجود راضی باشند تحولی حاصل نمی شود، همچنین باید تحولی در فرآیندها، فرآیندها ایجاد شود. در مواردی معیوب و گاهی کند هستند، جدی است که مانع تحقق تحول می شود و مکانیسم ها باید متناسب با تحولات تکامل یابند.

رئیس جمهور تصریح کرد: برای تحقق تحول باید از نیروهای موثر، مخلص و تحول آفرین استفاده کرد و همه اقشار نیازمند بهره مندی از نیروهای نخبه و تحول آفرین هستند.

وی یادآور شد: استان مرکزی صنعتی است و باید زیرساخت های موجود فعال شود، چرا باید صنایع موجود نیمه فعال باشند؟ نیازی به ساخت کارخانه نیست، بلکه برای فعال سازی زیرساخت های موجود با تغییر در نحوه مدیریت، خصوصی سازی اشتباهی در کشور انجام شد و افرادی بدون توانایی، تجربه و انگیزه کارخانه ها را در اختیار گرفتند و در واقع کارخانه ها بودند. به شدت آسیب دید و برگشت دیدیم صنایع و تعداد کارگران کاهش یافت و خطوط تولید یکی پس از دیگری بسته شد.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه خصوصی سازی باید انجام شود اما نباید به قیمت غارت اموال دولتی انجام شود، گفت: ما جلوی این وضعیت خصوصی سازی را گرفته ایم، اصل خصوصی سازی بد نیست و باید شرکت های نیمه تعطیل را برگردانیم. به چرخه تولید و از نیروهای جهادی می خواهیم وارد عرصه فعال سازی صنایع شوند و کارخانه های غیرفعال فعال شوند و شعار سال اتفاق بیفتد و این کار در استان قابل انجام است و دولت بر این موضوع نظارت خواهد کرد.

رئیس جمهور گفت: ظرفیت معادن که در واقع برای استان مرکزی ثروت محسوب می شود و باید نگاه تحول آفرین در معادن استان مرکزی ایجاد شود، معادن در اختیار افراد متعهد قرار گیرد، دستمزد دولتی پرداخت کنند و برداشت به میزان مشخص شده و هرگونه روابط ناسالم در این زمینه باید کنار گذاشته شود و روابط اداری، سازماندهی و حقوقی حاکم باشد.

آیت الله رئیسی گفت: دولت وظیفه شرعی و ملی دارد که نگذارد روابط ناسالم جای روابط سالم را بگیرد و دولت سلامت را حفظ کرده و باید ادامه دهد.

وی با تاکید بر اینکه توجه به صنایع تبدیلی در استان بسیار مهم است، افزود: باید با توجه به نیاز استان مورد توجه جدی قرار گیرد.

رئیس جمهور ادامه داد: توسعه برای این استان و کشور مهم است و قانون اساسی به صراحت بیان کرده است که برای ایجاد بنگاه اقتصادی نباید به محیط زیست آسیب وارد شود، طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک یکی از طرح های مهمی است که در دولت اولویت دارد و باید رعایت شود، اگر کارخانه ای مجبور به انجام فیلتراسیون باشد حتی اگر هزینه زیادی داشته باشد، باید هزینه کند زیرا ممکن است مشکل ایجاد کند و این غیرقابل قبول است و در واقع بیمار کردن مردم به دلیل آلودگی، ظلم و مشکل است. آلودگی هوای اراک یکی از دغدغه های مردم است. و این مشکل باید حل شود.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: موضوع زن و خانواده بسیار مهم است، داشتن معاونت زن و خانواده در دولت کافی نیست، بلکه گفته شد مشاوران در حوزه زنان در وزارتخانه فعال شوند و مصوبات ستاد. زن و خانواده باید اعمال شود، مسئله خانواده در دنیا مورد تهدید قرار می گیرد و زشت ترین چیزها به عنوان امور متمدنانه مطرح می شود و این بدترین نگاه به اخلاق و معنویت و انسان است و در واقع همین است. پایان نسل بشر و مسئله توجه به خانواده، افزایش جمعیت و جایگاه زن باید مورد توجه قرار گیرد، زنان در عرصه های مختلف باید ایفای نقش کنند و همواره به این موضوع توجه شود.

وی ادامه داد: در زمینه وام مسکن نیز متعهد به اعطای وام مسکن در روستاها هستیم و به شدت پیگیر آن خواهیم بود.

آیت الله رئیسی گفت: قطعاً به اسناد سطح بالا در حوزه زنان توجه می شود، شورای فقیه موضوع مهمی است و گروه هایی در این زمینه فعال هستند، اما اطلاع رسانی درباره فعالیت های این شورا ضروری است و باید وجود داشته باشد. باید ارتباط بین شورا و زنان برای اطلاع رسانی کارهای انجام شده در حوزه زنان ایجاد شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: اجرای قانون بازنشستگان یک ضرورت قطعی است و دولت در اجرای آن ابایی ندارد و دولت نیز خود را موظف می داند در تمامی تصمیمات خود به بازنشستگان به ویژه مستمری بگیران بیمه ای توجه داشته باشد چرا که در این مدت خدمت کرده اند. دوران حساس زندگی آنها و دولت نیز از مجریان قانون و بازنشستگان حمایت می کند.

وی افزود: ارز 4200 تومانی باعث تورم شده است و دولت اصلاحات اقتصادی را در دستور کار خود دارد، باید تورم را مهار و کنترل کنیم چرا که اگر کنترل نشود مشکلات جدی برای کشور به وجود می آید، همه اقدامات دولت از زمان به بعد بر این اساس سال 1400 اقدامی مانند استقراض از بانک مرکزی انجام نشود و برای حفظ پایه پولی کشور تلاش شود.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: گروه های جهادی در سراسر کشور در قالب آتش نشانی فعال هستند و جهاد سازندگی ادغام شد اما روحیه جهادی در بین جوانان خدشه ای وارد نشد، دولت تلاش کرد جهاد سازندگی را احیا کند و پس از بررسی به این نتیجه رسیدیم که با توجه به محدوده کار باید سازوکاری برای همکاری، راهنمایی و هماهنگی ایجاد شود و شورای عالی جهاد سازندگی تشکیل شود و اولین جلسه شورا دیروز تشکیل شد و کار شورا برای هماهنگی کارگروه های جهادی در حال پیگیری است. کشور.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در این سفر نباید همه نیازها و مشکلات استان دیده شود بلکه در اولویت قرار دارند. یک چهارم شکوه جهان اسلام مربوط به این منطقه است و امور فرهنگی احصاء شده است و این اولویت بندی و ارزیابی در همه بخش های مختلف انجام شده است و اگر ادعایی شود قطعا آن را می پذیریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید