13 هزار زن و کودک یمنی قربانی جنگ شدند


ساعت: 14:16
تاریخ انتشار: 1401/06/17
کد خبر: 1896043

این سازمان حقوقی در اطلاعیه ای از کشته و زخمی شدن بیش از 13 هزار زن و کودک یمنی در نتیجه حملات ائتلاف متجاوز سعودی به یمن خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش المسیره، سازمان حقوقی «انصاف» فعال در حوزه حقوق کودکان و زنان اعلام کرد که بیش از 13 هزار زن و کودک یمنی در نتیجه حملات ائتلاف متجاوز سعودی به یمن کشته و زخمی شدند. .

سازمان حقوقی مذکور در اطلاعیه ای اعلام کرد که تعداد شهدای زن و کودک در جنگ یمن به بیش از 6289 نفر رسیده است که از این تعداد 2433 زن و 3856 کودک و در نتیجه حملات ائتلاف 2858 زن و 4237 نفر می باشند. کودکان مجروح شده اند

در این بیانیه آمده است: از آغاز حملات ائتلاف متجاوز سعودی تاکنون بیش از 6 هزار غیرنظامی مجروح شده و یک میلیون و 400 هزار کودک یمنی از ابتدایی ترین حقوق خود محروم شده اند.

سازمان حقوقی انصاف تاکید کرد که بیمارستان های دولتی و خصوصی در یمن به دلیل محاصره و توقیف کشتی های حامل فرآورده های نفتی در حال بسته شدن هستند.

بر اساس این بیانیه، بیش از 2.3 میلیون کودک پنج ساله یمنی و بیش از 1.5 میلیون مادر باردار و شیرده از سوء تغذیه رنج می برند.

سازمان حقوقی فوق از همه آزادگان جهان خواست تا از غیرنظامیان حمایت کنند، حملات علیه آنها را متوقف کنند و یک کمیسیون مستقل بین المللی برای بررسی جنایات ائتلاف متجاوز علیه مردم یمن تشکیل دهند.

این در حالی است که شرکت نفت یمن روز سه شنبه اعلام کرد که ائتلاف متجاوز سعودی با وجود دریافت مجوزها و بازرسی های لازم از سازمان ملل، دو کشتی حامل سوخت یمنی را توقیف کرده است. این اقدام تعداد کشتی های اسیر شده را به 12 کشتی رساند. در نتیجه این اقدام، تاسیسات حیاتی یمن از جمله بیمارستان ها قادر به ارائه خدمات به شهروندان نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید