14 کاروان حج امروز مدینه را به مقصد مکه ترک می کنند

محمد جواد قائم مقام ستاد مدینه منوره گفت: خوشبختانه تا پایان روز یکشنبه (17 خرداد) 68 کاروان زائران ایرانی با 48 پرواز به سلامت وارد مدینه شدند و تعداد زائران به 9780 نفر رسید.

وی با اشاره به اینکه زائران برای سومین روز به زیارت دوره می پردازند، گفت: زائران به زیارت حضرت حمزه سیدالشهدا در احد، مسجد ذهبیلیتن، مسجد صبا و مسجد قبا مشرف می شوند و نیمی از روز خود را به زیارت اماکن متبرکه اختصاص می دهند.

وی ادامه داد: 14 کاروان از روز گذشته و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده از روضه شریفه در مسجد النبی مشرف مشرف شدند. زائران از امروز دوشنبه که ششمین روز اقامت اولین گروه های حجاج ایرانی در مدینه منوره است، پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، در هتل ها برای مراسم وداع آماده می شوند و به سمت مسجد شجره حرکت می کنند و بعد از مغرب و عشاء. نماز عشا عازم سافت می شوند.

رئیس ستاد مدینه منوره با اشاره به اینکه امروز اولین کاروان های ایرانی می توانند به مکه مشرف شوند، گفت: امسال ایران 18 هتل در مدینه برای اسکان زائران دارد که 8 هتل در منطقه جنوب مرکزی و 10 هتل در منطقه مدینه منوره است. منطقه .در مرکز غربی واقع شده است و می توان گفت اسکان زائران ایرانی جزو بهترین هتل ها می باشد.

وی ادامه داد: نیروهای نظارتی و بازرسی بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت و بازرسی کل کشور به صورت مستمر در حال بازدید هستند و تلاش همه عزیزان بر این است که خدمات مورد نیاز زائران به موقع ارائه شود. و اینکه هیچ کمبودی وجود ندارد.

دکتر گفت: دو آشپزخانه مرکزی در مدینه منوره پیش بینی شده است که دو مجتمع تولید مواد غذایی صنعتی است که هر کدام ظرفیت تهیه بیش از 6000 وعده غذا در هر وعده غذایی را دارند. یک آشپزخانه ایگلیمیه یا زین و آشپزخانه دیگری به نام آشپزخانه القمری یا الدخیل سابق است و آشپزهای ایرانی با رعایت مسائل بهداشتی و مواد اولیه مناسب، عملیات پخت را انجام می دهند که با هماهنگی و خرید غذا و عرضه انجام می شود. کمیته پیشاپیش و محموله های مواد غذایی توسط بخاری برقی و کامیون حمل مواد غذایی به محل اسکان زائران منتقل می شود.

به گفته وی، امسال علاوه بر عرضه غذا به صورت بوفه، سرو صبحانه گرم از زائران در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: زائرانی که در روزهای پنجشنبه و جمعه در مدینه منوره حضور دارند از اقامه نماز کامل شب جمعه که به همت بعثه مقام معظم رهبری و به صورت متمرکز در هتل ها برگزار می شود بهره مند می شوند. برنامه ریزی لازم برای قرائت دعای ندبه نیز توسط مسئولین فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری انجام شده است.

این استاد دانشگاه گفت: از تمامی زائرانی که فرصت زیارت سرزمین وحی را دارند تقاضا می شود از این فضای معنوی نهایت استفاده را ببرند. کارکنان زفور الرحمن در هتل ها و واحدهای حمل و نقل، بازرسی، پذیرایی و تدارکات به صورت شبانه روزی به شما خدمات ارائه می دهند تا بتوانید با خیال راحت از امور معنوی بهره مند شوید و از این فضای معنوی در جایی که همه می خواهند استفاده کنید. آی تی

دیدگاهتان را بنویسید