نماز صبح بعد از 2 سال بدون وقفه در مکه و مدینه اقامه شد

نماز صبح بعد از 2 سال بدون وقفه در مکه و مدینه اقامه شد

روهر نه : با گذشت بیش از دو سال از شیوع ویروس تاج، اولین نماز بدون فاصله اجتماعی در حرمین مکه و مدینه اقامه شد. وزارت کشور عربستان همچنین اعلام کرد که دیگر نیازی به ارائه گواهی منفی آزمایش (PCR) برای ورود به این کشور نیست. اما مسافران در صورت ابتلا به بیماری عروق کرونر باید برای پرداخت هزینه های درمانی بیمه شوند.

با گذشت بیش از دو سال از شیوع ویروس تاج، اولین نماز بدون فاصله اجتماعی در حرمین مکه و مدینه اقامه شد.

مسجدالحرام در مکه و مسجد النبی در مدینه منوره صبح امروز (یکشنبه) بدون فاصله اجتماعی شاهد اقامه نماز شهرداری بودند.

به گزارش پایگاه اینترنتی الخلیج آنلاین، دولت عربستان سعودی نیاز به فاصله گذاری اجتماعی در نماز در تمامی مساجد را از بین برده است و امروز کاربران تصاویر و فیلم های مختلفی از نمازهای جمع آوری شده در مکه و مدینه منتشر کرده اند. با این حال، همه نمازگزاران مجبور بودند از ماسک استفاده کنند.

مدیریت حرم مطهر برای اولین بار پس از فوران تاج در مساجد و صحن ها فرش پهن کردند. دیروز وزارت کشور عربستان دستور لغو برخی اقدامات پیشگیرانه مرتبط با شیوع ویروس کرونا از جمله پایان دادن به فاصله گذاری اجتماعی در تمام مکان های سرپوشیده را صادر کرد.

وزارت کشور عربستان همچنین اعلام کرد که دیگر نیازی به ارائه گواهی منفی آزمایش (PCR) برای ورود به این کشور نیست. اما مسافران در صورت ابتلا به بیماری عروق کرونر باید برای پرداخت هزینه های درمانی بیمه شوند.

تاکنون 747 هزار و 119 نفر در عربستان سعودی به این تاج مبتلا شده اند که از این تعداد 9006 نفر جان خود را از دست داده اند. همچنین 61 میلیون و 405 هزار دوز واکسن به کشور وارد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید