1400 بهترین فصل بوکس قبل و بعد از انقلاب / قول می دهم 4 مدال قطعی از بازی های آسیایی بگیرم

ساعت: 15:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۸
کد خبر: 1785517

رئیس فدراسیون بوکس کشور به ما گفت: سال 1400 بهترین فصل بوکس کشور ما قبل و بعد از انقلاب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین توری، رئیس فدراسیون بوکس که مشخصا بیش از سایر بوکسورها نسبت به دانیال شهباش حساس است، می گوید: «از 12 یا 13 سالگی او را می شناسم. من خودم مربی او بودم و او از کودکی در قید حیات بود. چند بار با پدر و مادرش صحبت کردم و برایش دوچرخه خریدم. در آن زمان یک صف وارد سالن بوکس شد اما خیلی سریع چرخید و نشان داد که ظرفیت و استعداد بالایی دارد و همین برای اصلاح ظاهر کافی است. وقتی از ظرفیت صحبت می کنم منظورم این است که دانیال شهبخش تنها نیست.

وی ادامه داد: بارها از تیم های ملی بوکس به رنگین کمان تعبیر کرده ام. میثم قشلاگی از خراسان شمالی داریم. مسلم مقسودی و اشکان رضایی خوزستانی هستند. پوریا عزیزی اهل کرمانشاه است. بوکسورهای بوشهری و ارومیه ای داریم و اینطور نیست که روی یک نقطه تمرکز کنیم و بگوییم فقط در تهران باید به دنبال استعدادیابی باشیم. تهران شاهین موسوی و بوکسورهای دیگر را هم دارد اما نگاه ما باید گسترده باشد. ما هم مثل تهران باید استعدادها را از سراسر ایران جذب کنیم و از آن بهترین استفاده را ببریم.

رئیس فدراسیون بوکس در خصوص اهداف این رشته برای بازی های آسیایی گوانگجو گفت: بوکس آنقدر پیشرفت کرده است که سال 1400 را بهترین دوره قبل و بعد از انقلاب در این رشته در کشورمان می دانم. کسب مدال از مسابقات جهانی، قهرمانی آسیا و نوجوانان در تاریخ بوکس بی نظیر است. این نشان می دهد که ما روی اصول کار می کنیم. هیربد اسلامی از مازندران به مدال طلای جوانان آسیا دست یافت. محمد پارسی، عیسی فردین و علی عسگر افشاری پس از 17 تا 16 سال در مسابقات ارتش های جهان مدال گرفتند. دایره های رنگی قبلاً متصل شده اند. امسال پربارترین سال بوکس کشورمان در تاریخ بود. بعد از انقلاب مدال طلای ارتش های دنیا را نداشتیم.

توری درباره ناکامی بوکسورها در المپیک 2020 توکیو گفت: المپیک رشته سختی است. دانیال شهبخش برای تاریخ سازی به المپیک رفت اما نکته اصلی این بود که در سال 1998 سهمیه گرفت و برای دو نفر حذف شد. سال ها. دانیال در 19 سالگی این سهمیه را کسب کرد. او باید در همان وزنی که سهمیه کسب کرده است، بماند، اما ورزشکاران می دانند که مبارزه بعد از کاهش وزن 7-6 کیلوگرم سخت است. در بوکس باید وزن کم کنید و بعد از ظهر بازی کنید. در کنار مسائلی مانند تجربه، علم و… این یکی از دلایلی بود که شهباش نتوانست اثرگذاری خود را نشان دهد. البته بعد از آن پستی در اینستاگرام گذاشتم و گفتم هرگز دنیل را اینقدر مصمم برای کسب مدال ندیده بودم.

وی افزود: بوکس در بازی های آسیایی هانگژو معادلات ورزشی کشور را تغییر می دهد. من مطمئن هستم که چهار مدال طلا، نقره و برنز قطعی را کسب خواهم کرد. در حال حاضر سه بوکسور ما شانس طلای بازی های آسیایی را دارند.

رئیس فدراسیون بوکس درباره رقبای دانیال شهباش توضیح داد: بوکسور قزاق که قهرمان جهان است در اولین مبارزه رقابت های جهانی مغلوب دانیال شد. من از خیلی از دوستان گله دارم. مردم کشورمان خواهان موفقیت تیم نبودند و برخلاف آنها شهباش از مسابقه با این حریف ابراز رضایت کرد. میثم کشلوی نیز مقابل نایب قهرمان جهان از قزاقستان شکست خورد اما با توکل به خدا به مصاف این حریف رفت. در گذشته می گفتند بوکسور ما سه راند مقابل قهرمان جهان بازی کرد و شکست خورد، اما امروز می گوییم بوکسور ایرانی سه راند بازی کرد و حریف را برد. ده ها مربی خارجی در ایران آمدند و رفتند اما الان با مربیان ایرانی کار می کنیم و حتی تیم نونهالان را به مربی داخلی سپردیم.

وی درباره انتقادات فدراسیون بوکس از اهمیت تک ستاره هایی چون دانیال شهبهش گفت: آنچه مشخص است آنچه باید گفته شود. من نمی گویم یک ستاره، اما ما 16 ستاره داریم. از حدود 40 سال قبل از انقلاب که بوکس وارد کشور ما شد تا الان، اگر بدانید سالی که 16 مدال گرفتیم، اعتراف می کنم که تک ستاره هستیم. من حدود 10 نفر را نام بردم و آنقدر ستاره داریم که به بوکسورهایی مثل شاهین موسوی، اشکان رضایی و… هشدار می دهم که ممکن است برخی افراد در آینده خوب باشند که جای آنها را بگیرند.

رئیس فدراسیون بوکس افزود: با گذشت 5 ماه از حضور من در فدراسیون، بازی های آسیایی برگزار شد اما اعزامی به این مسابقات وجود نداشت. ما به زور سه بوکسور را پیدا کردیم و به بازی های آسیایی بردیم اما الان 7-8 بوکسور خیلی خوب در همه اوزان داریم که با هم رقابت می کنند.

توری با اشاره به بودجه محدود فدراسیون بوکس گفت: امسال 7 تا 8 اعزام بین المللی داشتیم اما بودجه ای که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به ما دادند، پول دو سفر کاری ما نبود. هر محموله بین یک و نیم تا دو میلیارد تن هزینه دارد. حداقل 10 اردو برگزار شد. جوانان ما نیز 6-7 مرحله اردو داشتند. در هر کمپ 50-40 نفر حضور دارند. ما هم باید حقوق این بچه ها را می دادیم. جا دارد از نایب رئیس، دبیر فدراسیون و چند تن از دوستانی که با عشق و صمیمیت سر کار آمدند تشکر کنم. پولی که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به ما داده بودند بارها برداشت کردیم وگرنه هیچ کدام از این ماموریت ها انجام نمی شد.

وی گفت: این وظیفه من است زیرا مسئولیت ایستادن و رساندن بوکس را به جای خود بر عهده گرفته ام. بعد از نسل طلایی این رشته و رفتن بزرگان خلاء ایجاد شد اما ساختمان اصلی را ساختیم. امروز میانگین سنی بوکسورهای ما بسیار پایین است. تیمی با میانگین سنی 22-23 سال جمع آوری کردیم. ما فقط به جلوی چشمان خود نگاه نمی کنیم و به 10 سال آینده نگاه می کنیم. به جرات می توانم بگویم بوکس ما از نظر حمایتی خیلی جلوتر است.

رئیس فدراسیون بوکس در خصوص آخرین وضعیت انتخاباتی این فدراسیون بوکس گفت: امیدوارم در نهایت انتخاباتی اخلاقی و بدون تهمت، دروغ و … برگزار شود. خدای نکرده هرکسی می تواند در بوکس خدمت کند.

توری در گفتگو با ورزش و مردم ادامه داد: تاثیر اجتماعی مدال دانیل شهباخ در مسابقات جهانی آنقدر زیاد بوده که تا به حال چنین حس تعلق، اعتماد به نفس و مشارکت در برافراشتن پرچم کشورمان را ندیده بودم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید