16 دسامبر; چهلمین سالگرد شهادت شاهچراغ و سالگرد اولین درگذشت در آمریکا


ساعت: 19:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۳
کد خبر: 1915692

مدت کوتاهی پس از کودتای ننگین 28 مرداد و سقوط دولت مصدق، شاه پهلوی روابط خود را با انگلیس از سر گرفت و نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا برای یک سفر رسمی به ایران دعوت شد!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مدت کوتاهی پس از کودتای ننگین 28 مرداد و سقوط دولت مصدق، شاه پهلوی روابط خود را با انگلیس از سر گرفت و نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا برای یک سفر رسمی به ایران دعوت شد!

دانشجویان مبارز با استکبار پس از آن همه جنایات آمریکا و انگلیس علیه ایران طاقت این حضور را نداشتند و به تعبیر رهبر انقلاب اولین فریاد مرگ بر آمریکا را در دانشگاه سر دادند. نیروهای مسلح پهلوی وارد کلاس شدند و دانشجویان مهدی شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ نیا از دانشکده فنی دانشگاه تهران به شهادت رسیدند.

25 آذر امسال مصادف با چهلمین روزی است که همان تفنگ های مملو از گلوله های آمریکایی زائران حرم شاه چراغ را به شهادت رساندند. این بار در بحبوحه توطئه‌ای که می‌خواهد حسرت دیرینه بازگشت استعمار انگلیس و آمریکا به ایران و الصاق مدال افتخار را بر سینه‌های نیکسون‌هایی که بر خون‌های ریخته شده ایستاده‌اند، به واقعیت تبدیل کند.

به همین مناسبت کاربران شبکه های اجتماعی با هشتگ #شیطان بزرگ و #اربعین_شاهچراغ جنایات شیطان بزرگ را از اولین مرگ آمریکا در سال 2032 تا توطئه اخیر صهیونیست های آمریکایی را مرور می کنند.

استعمار ایران با استبداد پهلوی، جنگ تحمیلی، تحریم، شورش و آشوب، ترور و گروهک های تروریستی از منافقین تا تکفیری ها و داعش، ایجاد شکاف های قومیتی و تجزیه طلبی، تحولات اخیر و …. کاربران مرور می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید