192 هزار میلیارد تومان از بدهی های دولت کاسته شد


ساعت: 18:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921436

وزارت اقتصاد اعلام کرد: بدهی های دولت در سه ماهه دوم امسال (تابستان 1401) نسبت به سه ماهه اول 192 هزار میلیارد تومان کاهش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اعلام وزارت اقتصاد و دارایی، خزانه داری کشور گزارش سه ماهه دوم سال 1401 بدهی ها و مطالبات دولت و شرکت های دولتی را برای ارائه به مجلس به رئیس جمهور ارسال کرده است که بر اساس آن بدهی ها دولت در سه ماهه دوم امسال 192 هزار میلیارد تومان نسبت به سه ماهه اول کاهش داشته است.

مركز مديريت بدهي عمومي و روابط مالي كشور در راستاي انجام اين تكليف قانوني، سامانه مربوطه را در سال 1394 (در قالب شبكه دولتي) راه اندازي كرد و به اين ترتيب با همكاري معاونت امور اقتصادي و دارايي استان ها تاكنون موارد بيشتري را در دستور كار قرار داد. از 169 هزار و 800 مورد. گزارش های الکترونیکی سه ماهه (سه ماهه) و سالانه از دستگاه های اجرایی سراسر کشور (بیش از 4500 نقطه گزارش) دریافت کرده است.

بر این اساس بیش از 35 گزارش جامع از بدهی ها و مطالبات شرکت های دولتی و دولتی تهیه و به مراجع قضایی ذیربط ارسال شده است.

بر اساس اطلاعات ثبت شده در این سامانه، تا پایان تابستان امسال بدهی ها و مطالبات دولت بر اساس رده های مندرج در ماده 1 قانون مذکور به ترتیب بالغ بر 1183 هزار میلیارد تومان و 410 هزار میلیارد تومان بوده است.

میزان بدهی دولت تا پایان بهار امسال 1376 هزار میلیارد تومان بوده است.

بدهی ها و مطالبات دولت و شرکت های دولتی (میلیون ریال)

192 هزار میلیارد تومان بدهی دولت کاهش یافت

بر این اساس خالص بدهی شرکت های دولتی نیز در پایان شهریورماه امسال نسبت به پایان خردادماه 343 هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

دیدگاهتان را بنویسید