2 احتمال مهم در مورد بازی ایران و آمریکا

شاگردان کی روش برای صعود از گروه دوم به مرحله حذفی باید حداقل یکی از سه بازی خود را ببرند و دو بازی بعدی را نیز به تساوی بکشانند. خروج 4 امتیازی از جام جهانی روسیه این تجربه را برای ایران فراهم کرد. البته انجام این وظیفه ماموریت بسیار سختی است و باید دید تیم ملی فوتبال ایران موفق خواهد شد یا خیر.

ایران اولین بازی خود در مرحله گروهی را مقابل انگلیس برگزار خواهد کرد. این تیم سپس به ترتیب با ولز و آمریکا دیدار خواهد کرد. رویارویی با قوی ترین تیم گروه در روز اول مسابقات هم می تواند برای ایران خوب باشد و هم برای این تیم بد. این بازی قطعا سخت ترین بازی برای ایران خواهد بود و پشت سر گذاشتن آن می تواند بازیکنان را با ذهن آرام تری به فکر دو بازی بعدی بیاندازد. البته از سوی دیگر این می تواند برای ایران فاجعه بار باشد چرا که باخت احتمالی این تیم را از نظر روحی در شرایط سختی قرار می دهد.

تاریخ ثابت کرده است که نتایج دو بازی اول تاثیر زیادی بر عملکرد ایران در دیدار پایانی مرحله گروهی داشته است. این تیم همیشه بازی ها را خوب شروع کرده، نتایج خوبی کسب کرده و هر وقت در دو بازی اول نتایج غیرمنتظره ای کسب کرده، در بازی سوم چندین برابر بدتر و بی انگیزه بوده است.

جدا از دو دوره اول جام جهانی که ایران در اولین بازی امتیازات خود را به دست آورد، در سه جام جهانی دیگر ملی پوشان تحت تاثیر نتایج دو بازی اول مرحله گروهی در دیدار نهایی حاضر شدند. اگر همه چیز مثل جام جهانی 2018 پیش برود و تیم ملی شانس صعود داشته باشد، بازی فینال با آمریکا شبیه یک بازی به یاد ماندنی با پرتغال خواهد بود، اما اگر مانند دو بازی قبلی (2014) و (2006) دو بازی اول باشد. با ضرر یا حداقل امتیاز همراه است.شرایط مبتنی بر نتایج قبلی ممکن است قابل اعتماد و قابل پیش بینی نباشد.

در جام جهانی قبلی، ایران در دیدار اول مراکش را شکست داد، در دیدار دوم با نتیجه یک بر صفر مغلوب اسپانیا شد و با توجه به اینکه شانس صعود داشت، در دیدار مقابل پرتغال با یکی از بهترین نمایش های خود به تساوی دست یافت. که البته برای کوهنوردی کافی نبود. ایران در جام جهانی 2014 کار خود را با تساوی مقابل نیجریه آغاز کرد اما پس از آن مغلوب آرژانتین شد و با نتیجه 3-1 مقابل بوسنی کاملا بی انگیزه شکست خورد.

در جام جهانی 2006 هم همین وضعیت را دیدیم، شاگردان برونکو در دو بازی اول مقابل مکزیک و پرتغال شکست خوردند تا در سومین بازی بدون انگیزه مقابل آنگولا به میدان بروند و با تساوی به کار خود پایان دادند در حالی که قدرت کافی برای شکست را داشتند. حریف. بنابراین دیدار نهایی ایران در مرحله گروهی مقابل آمریکا بسیار تعیین کننده خواهد بود. با توجه به نزدیک بودن نقاط قوت دو تیم به نظر می رسد این دیدار سرنوشت گروه B را رقم بزند و در اسرع وقت برگزار شود. البته همه چیز به دو احتمال برمی گردد که یکی از آنها به واقعیت تبدیل می شود و همانطور که گفتیم روی بازی با آمریکا تاثیر می گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید