2 بازیکن جدید پرسپولیس پیشنهاد بالای 10 میلیاردی از تیم های دیگر داشتند/ ایجنت ها مدیر فوتبال ایران شدند!


ساعت: 10:48
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879191

هیچ باشگاهی نمی تواند به بازیکنی قول ملی شدن بدهد.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: شاید اشتباه نباشد که بگوییم یکی دو بازیکنی که به پرسپولیس آمدند 10 میلیارد بیشتر از سایر باشگاه ها داشتند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به فوتبال برتر گفت: همه کسانی که در مورد نقل و انتقالات صحبت می کردند متفق القول بودند که امسال یکی از پیشگامان این نوع نقل و انتقالات بودم. در پایان لیگ گذشته متوجه شدم که چند باشگاه برای خرید بازیکن به میدان آمده اند، شاید یکی دو تیم نتوانند در این زمینه رقابت کنند. اگر قاعده یا قانون یا سقفی برای نقل و انتقالات وجود داشته باشد ما هم استقبال می کنیم، اگر قاعده و قانونی وجود داشته باشد باعث آسایش و آرامش هر تیمی می شود. مطمئن باشید ما هم همین را می خواهیم.

وی افزود: مشکل بزرگ نقل و انتقالات مدیر برنامه ها یا افرادی است که این روزها کارشان با این نام در بازار فوتبال رایج است. بگذارید برای شما مثالی بزنم؛ برخی از مدیران برنامه ها بازیکنان خارجی را به ما معرفی کردند که از طریق دوستان نزدیکم که با آنها کار می کنم توانستم بدون واسطه 7-8 نفر با مدیرعامل باشگاه این بازیکن تماس بگیرم. شاید باورش سخت باشد اما وقتی با مدیرعامل باشگاه صحبت کردم او با تعجب به من گفت چه خبر است که چند نفر از او می خواهند مدیر برنامه های پرسپولیس باشد.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: ما هم گفتیم که در گذشته شخصی گفته است که می توانیم مستقیماً از طریق دوستمان که دوست شما هم هست ارتباط برقرار کنیم. مذاکرات نهایی شد و مدیرعامل خارجی باشگاه خارجی بلافاصله عکسی از And We Talked منتشر کرد. بعد از مذاکرات، بازیکن با یکی از دوستانمان تماس گرفت و گفت چند نفر از ایران تماس گرفته اند و گفته اند که با پرسپولیس قرارداد نبندند، چون با 100 یا 150 هزار دلار بیشتر برای شما قرارداد می بندیم. این معضل امروز ماست.

درویش گفت: در مورد بازیکن جوان دیگری هم پیش من آمد و شرایط دو سه هفته تا پایان لیگ برتر باقی ماند. او به من گفت که از کودکی عاشق پرسپولیس بوده و همچنان به این تیم علاقه دارد. او بازیکن خوبی بود و گفتیم از یک بازیکن جوان، خوب و آینده دار هم استقبال می کنیم. با گل محمدی هم تماس گرفتیم و گفت بازیکن خوبی است. بازیکن ارزشمندی به ما گفت و اعلام کرد فعلا نمی توانیم قرارداد ببندیم که من گفتم این کار غیراخلاقی است چون دو سه هفته مانده به لیگ و اگر بعد از آن بازیکن قرارداد نداشت مرخص می شود. . به او گفتم بگذار لیگ تمام شود تا بعد از آن قرارداد ببندیم. بعد از لیگ دیدم که با مردی به نام مدیر برنامه اش آمده، گفتم عیبی ندارد و یک بار برای من کفش خرید و … باورت نمی شود! مدیر برنامه 200 درصد بیشتر از مبلغ اولیه ای که با ما صحبت کرده بود درخواست کرد. البته خود این بازیکن هم گفته بود که دوست دارد با پرسپولیس قرارداد ببندد اما مدیر برنامه گفت ما نمی توانیم با این مبلغ قرارداد ببندیم. شاید با همان 150 تا 200 درصدی که به ما گفت به تیم دیگری رفت.

وی در خصوص بازیکنان اجیر شده تاکید کرد: امسال موفق شدیم بازیکنان خوبی را جذب کنیم، شاید اشتباه نباشد اگر بگوییم یکی دو بازیکنی که به پرسپولیس آمدند 10 میلیارد بیشتر از سایر باشگاه ها پیشنهاد داشتند. حتی یکی از آنها در جلسه ای که با باشگاه دیگری داشت گفت که با وجود اینکه اختلاف مبلغ بسیار زیاد است، به این تیم می روم چون پرسپولیس را دوست دارم. او بسیار صادق و سالم است. این دوستان به دلیل اینکه پرسپولیسی بودند خیلی از پیشنهادهایشان را رد کردند. با توجه به علاقه مندی به باشگاه، هواداران و مربی با ما قرارداد بستند. وقتی استاندارد و مدل نداریم، ناخودآگاه راه به جایی نمی برد. چطور یک باشگاه می تواند به ازای هر بازیکن 10 میلیارد بیشتر بدهد، ما پول زیادی نداریم و سقفمان مشخص است. ممکن است 4-5 بازیکن از روی عشق و علاقه و تعصب به پیراهن به پرسپولیس بیایند اما همه آنها اینطور نیستند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: شاید عشق و تعصب نسبت به پیراهن نسبت به 40 سال قبل کمتر شده باشد، اما همچنان بازیکنانی را می بینم که با وجود پیشنهادات بهتر از سایر باشگاه ها آماده حضور در پرسپولیس هستند اما همیشه اینطور نیست. . وی ادامه داد: ممکن است یک بازیکن به دلیل مشکلات زندگی و مالی مجبور به پاسخ مثبت به این پیشنهادات شود، البته امیدواریم برخی استانداردها در نظر گرفته شود و اگرچه باید به فکر مدیران برنامه بود، اما آنها تقریباً مدیران فوتبال هستند و نه مدیران باشگاه مدیران باشگاه هیچ علاقه ای ندارند و بیشترین منفعت به نفع مدیر برنامه است.

درویش با اذعان به اینکه برخی از باشگاه ها مدعی هستند پرسپولیس مبالغ هنگفتی به بازیکنانش پرداخت کرده است، گفت: خیر، این قراردادها باید 10 روز تا یک ماه دیگر در سایت کدال منتشر شود. باشگاه ما علنی شده است و نمی توانیم قراردادها را پنهان کنیم، مدیر نمی تواند قرارداد را به خانه ببرد و زیر بالش بگذارد. او باید قراردادها را در سازمان لیگ ثبت کند و با توجه به اینکه پرسپولیس در بورس است، این قراردادها در سامانه بورس ثبت می شود.

او گفت: آنها می توانند قرارداد بازیکنان ما را ببینند و بازیکنان سایر باشگاه ها نیز از قراردادهای آنها اطلاع دارند. خواهید دید که قرارداد مربیگری چگونه خواهد بود، حداقل قرارداد مربیگری تیم اول لیگ 6-5 مشخص خواهد شد. باید مثال دیگری از مدیر برنامه بزنم. مدیر برنامه به باشگاه آمد و گفت علاوه بر قرارداد بازیکن باید مبلغی را به من پرداخت کنی که گفتیم نداریم، چون شما مدیر برنامه بازیکن هستید نه مدیر برنامه باشگاه. ما پولی نداریم که به مدیر برنامه بدهیم، پس بازیکن برداشت و برد. داشتن مجوز به تنهایی برای یک مدیر برنامه کافی نیست. آیا یک نماینده فقط به دلیل داشتن مجوز می تواند کاری انجام دهد؟ این شاخص ها بسیار مهم است و چنین خطری گریبانگیر جوانان ماست. متأسفانه مدیر برنامه به بازیکنان جوان آموزش داد اما با اکثر بازیکنانی که قرارداد داشتیم مستقیماً مذاکره کردیم.

وی در خصوص اظهارات برخی مدیران باشگاه استقلال مبنی بر اینکه درویش گفته است پرسپولیس برای جذب سعید صادقی قول داده است، گفت: نه تنها در ایران بلکه در دنیا باشگاهی وجود دارد که بازیکن را تضمین می کند که اگر بیایی تیم ما، آیا به تیم ملی می روی؟” حتی به بهترین بازیکن دنیا بگویید به تیم ما بیاید و به تیم ملی برود. این اتفاق نمی افتد حتی اگر سرمربی این باشگاه سرمربی تیم بوده باشد. تیم ملی 40-30 سال تقلب افکار عمومی فضای مجازی و غیرمجازی فراهم شده تا ماه پشت ابر نباشد برای این دوستان بهتر است اعتراض خود را جور دیگری مطرح کنند تا اینکه دیگران را زیر سوال ببرند. .من با این بداخلاقی ها تو ورزشمون پیشرفت نمیکنم.

عنوان هم هست: به هر حال نباید حاضر شویم، حتی به قیمت دروغ و تهمت. ما برای رهایی خود و سازمان خود از چیزی نباید به دیگران تهمت بزنیم. همین بداخلاقی ها باعث می شود مدیران برنامه به ورزش بیایند و دست به چنین کارهایی بزنند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه مدیران استقلال ادعا می کنند با مدیر برنامه های سعید صادقی به توافق رسیده اند اما بعد اتفاقی افتاد، گفت: آیا باید به این سوال پاسخ دهم؟ سعید صادقی در دسترس است، برای یازدهمین بار می گویم که قرارداد ما با این بازیکن مشخص و شفاف است. در دسترس رسانه ها، سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و عموم مردم است. آیا با دسترسی به قرارداد می توان متوجه شد که آیا چنین عنصری در قرارداد عادلانه وجود دارد یا خیر؟ آیا کسی جرات دارد چنین موردی را در قرارداد بگذارد؟ وقتی در فوتبال از غیر فوتبالی صحبت می کنیم به این معناست که فوتبال ما باید روی چیزی غیر از فوتبال و ورزش متمرکز شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید