2 گزینه اصلی برای جایگزینی فرهاد مجیدی در استقلال را حدس بزنید

2 گزینه اصلی برای جایگزینی فرهاد مجیدی در استقلال را حدس بزنید

اگر در فاصله فینال استقلال در لیگ بیست و یکم، نشست خبری خبرنگاران و سرمربی استقلال برگزار می شد، بدون شک فرهاد مجیدی با سوالات زیادی در مورد ماندن یا رفتن از استقلال مواجه می شد، اما از آنجایی که معمولا بعد از تعطیلات قهرمانی نشست خبری برگزار نمی شود، مجیدی نیز با سوالات زیادی روبرو شد. با این موضوع مهم که ذهن بسیاری از هواداران این باشگاه را به خود مشغول کرده است، در امان ماند.
دو روز مانده به آخرین بازی استقلال در لیگ بیست و یکم، شایعاتی مبنی بر جدایی مجیدی در فضای مجازی منتشر شد و به دنبال آن محمد مومنی یکی از اعضای هیات مدیره استقلال واکنش نشان داد. مومنی در مورد اینکه مجیدی از استقلال می رود یا نه، به سادگی گفت: او با ما قرارداد دارد. اما شاید یکی از اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال که سال ها پیش در خط حمله این تیم با فرهاد همبازی بود، از سرنوشت هم تیمی سابق خود اطلاع کافی نداشت و شاید صحبت های فرهاد با امارات در مرحله ای نباشد که سرمربی استقلال همه عوامل باشگاه ..

اما فرهاد مجیدی طی چند روز گذشته درباره آینده کاری خود با مصطفی آجورلو، مدیرعامل باشگاه استقلال صحبت کرده و مدیرعامل باشگاه استقلال که حالا می توان از او به عنوان یک مدیر قهرمان یاد کرد، از شرایط آگاه است و بدون آن. بدون شک اگر مجیدی تصمیم به جدایی از استقلال بگیرد به سرعت جانشین فرهاد را انتخاب خواهد کرد. البته بعید است مجیدی در فضایی نامناسب استقلال را ترک کند و بدون شک آجورلو راه را برای جدایی احتمالی از سرمربی اش هموار می کند، هرچند مدیرعامل استقلال هم مانند بسیاری از هواداران علاقه دارد مجیدی تا آخر در استقلال بماند. قرارداد سه ساله فرهاد در محاسبات و معادلات خود به این نتیجه می رسد که در حال حاضر جدایی بهترین راه حل است، آقای مدیر نمی تواند با این درخواست مخالفت کند و مجیدی قطعا به سمت جدایی از استقلال می رود.

نکونام یا رحمتی؟!
انتخاب جانشین برای فرهاد مجیدی که استقلال را بدون باخت قهرمان ایران کرد کار آسانی نیست. مجیدی سرنوشت سازترین قهرمانی تاریخ لیگ برتر استقلال را به ارمغان آورد و از آخرین فرصت مربیگری خود در این باشگاه نهایت استفاده را برد تا نام خود را برای همیشه در باشگاه استقلال ماندگار کند. شکی نیست انتخاب مردی که بتواند قهرمانی استقلال در لیگ را تکرار کند تا شاید استقلال هم مثل پرسپولیس چندین فصل متوالی قهرمان لیگ شود، سختی های خودش را دارد. شاید نگاه ها به سرمربی خارجی باشد اما گزینه های داخلی نیز در دست مدیران باشگاه استقلال است و در صورت جدایی مجیدی از استقلال، جواد نکونام و مهدی رحمتی گزینه های قطعی داخلی برای جایگزینی سرمربی موفق استقلال خواهند بود. نکونام در فولاد روزهای خوبی را سپری کرد و مهدی رحمتی در این سال ها به عنوان مربی در فوتبال ایران مهارت فنی خود را ثابت کرده است. این دو گزینه راه حلی برای مدیران استقلال خواهد بود تا از چالش جدایی مجیدی رهایی یابند و استقلال را به دست مربیانی بسپارند که در بین هواداران نیز جایگاهی دارند.

آیا دلایل این جدایی موجه است؟
از باشگاه الوصل امارات به عنوان مشتری جدی مجیدی یاد می شود و بعید است مجیدی فضای آرام تری را سپری کند و بر چالش های مربیگری در استقلال غلبه کند و در نهایت به این نتیجه برسد که حضور حرفه ای در امارات می تواند مفید باشد. مجیدی با انتخاب چنین تیمی قطعا با فشار هواداران برای تکرار قهرمانی و احتمالا موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا مواجه نخواهد شد. مجیدی که سه فصل متوالی را قبل از قهرمانی به عنوان جانشین مربیانی چون شفر، استراماچونی و فکری سپری کرد، به تمامی جوانب مربیگری اشراف دارد و در چنین باشگاه پرحاشیه ای به کار خود ادامه می دهد و به خوبی می داند که اگر این کار را انجام دهد، این کار را انجام خواهم داد. فصل بعد موفق نمی شود فصل بیست و یکم در راه قهرمانی با چه فشاری مواجه خواهد شد؟

به همین دلیل تنها عاملی که باعث ادامه حضور او در استقلال می شود این است که مدیران باشگاه استقلال تضمین لازم را به سرمربی استقلال برای تهیه تیم کشتی در فصل بیست و دوم بدهند و ستاره های فعلی را حفظ کنند. در خدمت بازیکنان برجسته تا مجیدی با آرامش وارد فصل بعد شود.

البته اجرای چنین اقداماتی تاثیر قطعی بر ادامه حضور فرهاد در استقلال نخواهد داشت و بعید است سرمربی استقلال برخلاف قراردادش با استقلال اجازه دهد مصطفی آجورلو به دلایل موجه از این باشگاه جدا شود و راهی تیم های خارجی شود. . به هر حال حضور در فوتبال امارات علاوه بر ایجاد مرز امنیتی فکری برای مجیدی، دریچه ای برای مربی تیم های بزرگتر خواهد بود که سرمربی استقلال آن را نمی شناسد و به جز استقلال این یعنی فقط او. در محیطی کم چالش فکر نمی کند و موفقیت بیشتر در این زمینه را در گوشه ذهن خود پرورش می دهد.

منبع: ایران ورزش

دیدگاهتان را بنویسید