200 زندانی اصلاحی زندان مرکزی قزوین آزاد شدند


ساعت: 16:06
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1894185

با حضور کاظم غریب آبادی، معاون بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر؛ 200 نفر از محکومان زندان مرکزی قزوین از موسسات اعراف آزاد شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح قزوین; کاظم غریب آبادی ظهر امروز در مراسم آزادی 200 نفر از زندانیان زندان مرکزی قزوین اظهار داشت: آزادی این تعداد زندانی با استفاده از نهادهای دوستی و ظرفیتی که قانونگذار در نظر گرفته کار بزرگی در زندان های کشور است و جای تقدیر دارد. از دادگستری استان .

و افزود: امروز که توفیق آزادی حاصل می شود باید نقطه عطفی در زندگی بیماران باشد تا مسیر درست زندگی را طی کنند و دوباره به زندان نیفتند.

معاون بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر همچنین گفت: زندان های کشور ما قابل مقایسه با زندان های بسیاری از کشورهای دنیا نیست و در واقع زندان های ما دانشگاه های تربیتی و اصلاحی هستند و امروز نظام زندان های ما موفق شده است بسیاری از جنایتکاران حتی افراد حرفه ای را زندانی کنید تا راه اصلاحات را هموار کنید و این فرصتی است که دولت به جنایتکاران داده است.

علی شعبانی رئیس قاضی استان قزوین نیز در این مراسم اظهار داشت: سیاست کاهش جمعیت کیفری و مجازات حبس یکی از اولویت های 15 گانه ریاست قوه قضائیه در سال جاری است و این موضوع به شکل بسیار ویژه ای است. به دستور قوه قضائیه استان الحمدلله با همت همکاران قاضی و استفاده حداکثری از نهادهای تعاونی در راستای کاهش جمعیت کیفری کیفری گام های موثری در استان برداشته شده است.

وی افزود: رویکرد دستگاه قضایی استان این است که اگر فردی زندانی شد از همان روز نسبت به آزادی او اقدام کنند و این به شرطی است که فرد زندانی نیز در مسیر اصلاح قرار گیرد تا دستگاه قضایی بتواند از سیستم استفاده کند. ظرفیت آن، نهادهای حقوقی و بشردوستانه برای فراهم کردن شرایط برای آزادی آنها.

حسین رجبی دادستان و انقلاب قزوین نیز در این مراسم گفت: نهضت کاهش جمعیت کیفری استان آغاز شده و کاهش 20 درصدی جمعیت کیفری زندانیان با کمک نهادهای دوستانه و قانونی هدف گذاری شده است. به امید اینکه به صورت سیستمی و با تلاش مضاعف انجام شود.همکاران داور شاهد تحقق آن باشند.

این ضابط قضایی استان تاکید کرد: بسیاری از زندانیان به دلیل سهل انگاری، ناآگاهی، مشکلات اقتصادی و معیشتی و همچنین مشکلات اجتماعی مرتکب جرم شده اند و به زندان افتاده اند و اکنون که در زندان هستند باید خود را در مسیر اصلاح و اصلاح قرار دهند. تلاش ما این است که شرایط بازگشت آنها به جامعه فراهم شود و قطعا حمایت قانونی از این گونه مددجویان توسط دستگاه قضایی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید