20000 سرباز وظیفه در پادگان تران آموزش می بینند

ساعت: 11:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۷
کد خبر: 1922997

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تران اعلام کرد:

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تران از افزایش 34 درصدی آموزش های مهارتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان به تعداد 14 هزار و 649 نفر از کسب آموزش های مهارتی 19 هزار و 678 سرباز در پادگان ها در سال جاری خبر داد. با هدف توانمندسازی آنها برای ورود به بازار کار.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان؛ جواد روان بخش، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تران با بیان اینکه مهارت آموزی جایگاهی کم نظیر در توسعه پایدار دارد، گفت: با بهره گیری از فناوری های نوین و با ایده، کارآفرینی و نوآوری برای ایجاد شغل مبتنی بر دانش، فرصت ها و… می تواند جدید برای ورود به بازار کار و ایجاد اشتغال پایدار ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: دوران مقدس سربازی فرصت مغتنمی برای بهره گیری از ظرفیت جوانان برای کسب مهارت است چرا که کسب مهارت می تواند زمینه ساز حضور موثر آنان در جامعه و فرصت های شغلی درخشان در آینده باشد.


وی با اشاره به اینکه دغدغه جوانان پس از سربازی ورود به بازار کار است، خاطرنشان کرد: سربازان می توانند با گذراندن دوره های آموزشی فنی و حرفه ای شغل آینده خود را در این مدت تضمین کنند و از این طریق به اشتغال پایدار دست یابند.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تران تصریح کرد: در صورتی که آموزش های مهارتی سربازان وظیفه در پادگان ها و یگان های نظامی با فناوری روز و نیاز بازار کار همسو باشد، روند اشتغال زایی را در تمام نقاط کشور تسهیل می کند. کشور .


روان بخش تصریح کرد: آموزش های مهارتی در سه حوزه صنعت، خدمات و کشاورزی بر اساس آخرین استانداردهای آموزشی در سطح بین المللی به سربازان ارائه می شود و داوطلبان پس از گذراندن دوره و گذراندن ارزیابی تئوری و عملی می توانند دریافت گواهینامه مهارت ها و صلاحیت های حرفه ای در نظر گرفته خواهد شد.


شایان ذکر است سربازان در زمینه هایی مانند تولید و ماشینکاری قطعات فلزی، برق ساختمان درجه 1 و 2، برنامه نویسی، تعمیر و نگهداری سیستم های قدرت، برنامه نویسی
برنامه نویسی PYTHON، CNC، پرورش قارچ، پکیج حرارتی دیواری سطح 1 و 2 آموزش های لازم برای ورود به بازار کار را فرا می گیرند. آرایشگاه مردانه درجه 1 و 2، تراش CNC، اتو فیتر تجهیزات برقی و ….

دیدگاهتان را بنویسید