نیاز به تغییر در نگاه صنعت انیمیشن به هنر است/ سربازان جبهه فرهنگی با کالاهای خارجی آموزش نمی بینند


ساعت: 11:14
تاریخ انتشار: 09/07/1401
کد خبر: 1914192

کرمان چگونه می تواند به قله قطب انیمیشن ایران صعود کند؟

این روزها استان کرمان بر بام انیمیشن ایرانی قرار گرفته و می تواند به عنوان قطب این عرصه در کشور قرار گیرد و این امر در صورتی محقق خواهد شد که به گفته هنرمندان این عرصه سیاست ها و رویکرد به این امر هنر و صنعت خلاق تغییر خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; امروزه واژه انیمیشن، هنر خلاق و صنعتی که در کشور ما ظرفیت بسیار بالایی دارد و بسیاری از جوانان در این زمینه قدم برداشته اند و از این راه کسب درآمد کرده اند، زیاد شنیده می شود. به لطف فعالیت گسترده جوانان کرمانی و انیماتورها در این عرصه، به عقیده بسیاری از کارشناسان این حوزه، کرمان می تواند به قطب انیمیشن در کشور تبدیل شود.

سید مصطفی حسینی در گفتگو با خبرنگار ما; وی با بیان اینکه سابقه خوب تولید انیمیشن در کرمان این استان را به یکی از استان های خوب ایران در این زمینه تبدیل کرده است، گفت: کرمانی ها یکی از گروه هایی هستند که حجم و کیفیت بالایی انیمیشن تولید کرده اند که از تولیدات این مجموعه است. استان موثر است.

این طراح، فیلمنامه نویس و کارگردان انیمیشن با تاکید بر اینکه پتانسیل های خوبی در حوزه انیمیشن در استان کرمان وجود دارد، گفت: صنایع فرهنگی قابلیت پراکندگی جغرافیایی را دارد و این حوزه می تواند باعث ایجاد اشتغال، رشد و پیشرفت در حوزه های فرهنگی و اقتصادی شود. . بودن


ضرورت تغییر دیدگاه صنعت هنر در حوزه انیمیشن

وی با اشاره به اینکه استان کرمان در زمینه انیمیشن پیشرو است، گفت: کرمان اگر این رشته را توسعه دهد می تواند یکی از قطب های جدی تر انیمیشن در ایران باشد و در این زمینه نیز الگو و پیشرو باشد.

حسینی تصریح کرد: آنچه در این زمینه باید به آن توجه کنیم این است که نگاه ما به صنعت فرهنگ و هنر باید تغییر کند. چون الان حاشیه ای دیده می شود و این حوزه بسیار جدی است و وقتی نگرش به صنعت فرهنگ و هنر تغییر کرد، سیاست گذاری و بودجه برای حل مشکلات تخصیص داده می شود.

محمدعلی اسدی در گفتگو با خبرنگار ما؛ وی با اشاره به اینکه 15 سال است که در حوزه انیمیشن فعالیت می کنیم، گفت: در این مدت بارها به ارائه کالاهای فرهنگی به مردم مشغول بوده ایم و به همین دلیل باید به این حوزه توجه ویژه داشته باشیم.


سربازان جبهه فرهنگی با اجناس خارجی آموزش نمی بینند

کرمانی کرمانی با بیان اینکه بارها از مسئولان این حوزه درخواست کرده ایم که در این حوزه اعتبارات تخصیص داده شود و کالاهای فرهنگی تولید شود.

اسدی خاطرنشان کرد: اگر آمار تراکنش های مالی فیلمو در حوزه انیمیشن را بررسی کنیم، این سایت سالانه بیش از هزار میلیارد تومان تراکنش مالی دارد که فقط مربوط به انیمیشن های خارجی است و سرباز جبهه فرهنگی نیست. با اجناس خارجی آموزش دیده اند.این تا زمانی است که نیروها توانمند باشند و باید سازماندهی شوند تا بتوانند محصولات را ارائه کنند.

این انیمیشن کرمانی خاطرنشان کرد: شرکت صبا امروز به 500 ساعت انیمیشن برای مصرف داخلی نیاز دارد که 120 ساعت آن تولید داخل و 380 ساعت باقی مانده وارداتی است و باید به این موضوع توجه شود.


کرمان در زمینه انیمیشن پیشتاز است



محمدحسین صادقی در گفتگو با خبرنگار ما; وی بیان کرد: استان کرمان یکی از استان های پیشرو در کشور در زمینه انیمیشن است و همین امر باعث شده استودیوهای زیادی در استان داشته باشیم که آثار متفاوت و خوبی در زمینه های مختلف می سازند و همچنین از طریق آن آثار خوبی در کرمان انجام می شود. حوزه پروژه های سینمایی همه چیز

لوپتو تهیه کننده انیمیشن گفت: هنر صنعت انیمیشن تلفیقی از هنر و فعالیت های تولیدی و صنعتی است و در استان کرمان به دلیل کمبود امکانات در حوزه انیمیشن مشکلات بزرگی داریم و وقتی از یک صنعت صحبت می کنیم، مجموعه ای از فعالیت هاست که می تواند ثروت آفرینی کند و نقش خوبی در اقتصاد داشته باشد. بنابراین برای تقویت صنعت انیمیشن باید راه زیادی را طی کنیم و امیدواریم شاهد شکل گیری صنعت جدید انیمیشن در کرمان باشیم.

به گزارش را آرمان؛ امیدواریم با توجه به ظرفیت و پتانسیل موجود در استان کرمان مسئولین در راستای این فعالیت عظیم فرهنگی و این هنر و صنعت خلاق اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید