3 گزینه اولویت ما برای سرمربیگری تیم ملی است

3 گزینه اولویت ما برای سرمربیگری تیم ملی است

یکی از اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال درباره تصمیم کمیته فنی فدراسیون فوتبال برای برکناری دراگان اسکوچیچ از مدیریت تیم ملی صحبت کرد. اعضای کمیته فنی مشخص هستند و نظر دارند و تصمیمات کارشناسی گرفته اند.

اسکوچیچ به اتفاق آرا محروم شد
این عضو کمیته فنی اتحادیه فوتبال انگلیس گفت: کمیته فنی می خواست زودتر با اسکوچیچ جلسه ای برگزار کند که متأسفانه او خارج از کشور بود و امکان برگزاری آنلاین جلسه وجود نداشت. خوب نبود. ما خودمان گفتیم که به ایران بیاید. پیش از این که اردوی تیم ملی در قطر بود این امکان وجود نداشت. سرانجام روز گذشته با مطرح شدن مسائل فنی و مدیریتی کمیته فنی به اتفاق آرا تصمیم به پایان همکاری با اسکوچیچ گرفت.

این عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال درباره حضور دو تیم در تیم ملی و تاثیر این موضوع در محرومیت اسکوچیچ و همچنین حضور استیلی به عنوان مدیر تیم ملی در این جلسه گفت: یکی از دلایل مهم بود. استیلی همچنین یکی از اعضای کمیته فنی است و در ارتباط نزدیک با این تیم است. او اطلاعاتش را به اشتراک گذاشت و چند تیم را در تیم ملی دیدیم. این مشکل نشان داد اسکوچیچ نمی تواند تیم ملی را به خوبی مدیریت کند و کادر فنی کنترلی روی این تیم ندارد.

وی با بیان اینکه محرومیت اسکوچیچ درست نیست، افزود: ما صلاحیت او را زیر سوال نمی بریم. یعنی ادامه همکاری با آنها در جام جهانی خوب نیست.

هیئت مدیره تصمیمات کمیته فنی را تایید می کند
مدیر روستا در پاسخ به این سوال که اگر هیات مدیره مصوبه کمیته فنی را تایید نکند چه اتفاقی می افتد، اظهار داشت: اصولا هیات مدیره تصمیمات کمیته فنی را تایید می کرد. وظیفه کمیته فنی ارائه راهکارهای فنی است. تصمیم گیرنده هیئت مدیره است. آقای رضایان (عضو هیئت مدیره) هم در تلویزیون گفتند تصمیمات کمیته فنی را بررسی می کنیم. اگر کامرانی فر (دبیر کل فدراسیون فوتبال) خلاف این را می گوید، نظر اوست. البته نظر ایشان هم درست است. البته لازم به ذکر است که هیئت با نظر کمیته فنی موافق است. در نهایت هیات مدیره باید نظر خود را اعلام کند.

مربی ایرانی در اولویت است
مدیر روستا پس از برکناری اسکوچیچ چه راهکارها و گزینه هایی را در سر دارد؟ وی گفت: ابتدا گزینه ایرانی در حال بررسی است. با توجه به بیانات چند روز پیش مقام معظم رهبری و از طرفی سه هفته پیش به گزینه ایرانی رسیدیم، تصمیم بر انتخاب مربی ایرانی است. ما هنوز درباره گزینه ها صحبت نکرده ایم و شایعاتی در این زمینه وجود دارد، اما گزینه های ما مربیان ایرانی و خارجی هستند.

اگر مربیان ایرانی قبول نکنند سراغ خارجی ها می رویم
وی ادامه داد: مربیان خارجی را هم مد نظر داریم. اگر این عزیزان (مربیان ایرانی) پیشنهاد مربی را نپذیرند نمی توانیم مربی بومی بیاوریم که توانایی های لازم را نداشته باشد. گزینه خارجی در مرحله دوم و سوم در نظر گرفته می شود.

برونکو و کی روش رد شدند
وی درباره اینکه آیا یک مربی خارجی باید فوتبال ایران را بشناسد یا خیر؟ گفت: باید با فرهنگ ما همخوانی داشته باشد. مربیان خارجی پیشنهادی دوستان مورد توجه ما نیستند. آقایان برانکو و کی روش در این جلسه رد شدند.

این عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال درباره گزینه های خارجی مد نظر کمیته فنی یادآور شد: زبان فوتبال یک زبان بین المللی است. درست است که فرصت کم است اما مربیان خارجی خوب هستند. الحمدلله بازیکنان ما لژیونر و حرفه ای هستند و زبان بین المللی فوتبال را می فهمند. اینطور نیست که یک مربی ماه ها وقت بگذارد تا تیمش را بشناسد. البته هر چه زمان بیشتر باشد بهتر است. بازیکنان و مربیان حرفه ای زبان را می فهمند و بازیکنان ما باید 70 درصد خواسته های مربی را انجام دهند. یک مربی می تواند در مدت زمان کوتاهی فلسفه خود را پیاده کند.

سه نفر جزو گزینه های ایرانی هستند
وی درباره تعداد مربیان ایرانی مد نظر کمیته فنی گفت: تعداد گزینه ها کم است. شاید دو سه نفر را در نظر بگیریم اما تعداد آنها از سه نفر بیشتر نشده است.

سرمربی جدید باید تا هفته آینده معرفی شود
مدیر روستا درباره زمان بندی تغییرات در تیم ملی گفت: هر چه زودتر بهتر اما بیش از دو یا سه روز وقفه مجاز نیست. این انتقال باید تا هفته آینده انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید