34 درصد موارد در استان مرکزی منجر به صلح و سازش شده است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; صمد هدابحی معاون رئیس کل دادگستری استان مرکزی در نشست خبری گفت: یکی از اهداف اصلی تشکیل شوراهای حل اختلاف، گسترش فرهنگ صلح، سازش و گذشت در بین مددجویان است و پرونده بسیاری از مراجعان منجر به سازش می شود. با مراجعه به مشاوره حل اختلاف.

خدابخشی گفت: برای ورود پرونده ها به شورای حل اختلاف محدودیتی وجود ندارد و ظرفیت عظیم مردم و دست اندرکاران در حوزه صلح و سازش باعث شده تا پرونده های زیادی به شوراهای حل اختلاف منجر به صلح ارجاع شود.

وی ادامه داد: در امور شوراهای حل اختلاف با توجه به سیاست های قوه قضائیه و اسناد بالادستی، موضوعات مربوط به میانجی گری و داوری به مرکز حل اختلاف محول می شود.

معاون قضایی رئیس جمهور استان مرکزی گفت: در خصوص تعداد پرونده های وارده به شعب شورای حل اختلاف استان در سال گذشته، 95 هزار و 314 پرونده در شعب تشکیل شده و 95 هزار و 110 پرونده مختومه و همچنین 11 هزار و 979 پرونده در شعب برای اجرا تشکیل شده است. پرونده تشکیل شد و 12474 مورد بسته شد.

هدبهسی یادآور شد: در حوزه صلح و سازش 23 هزار و 105 پرونده منجر به صلح شد که معادل 34 درصد پرونده های رسیده است و در سال گذشته 7 فقره قتل منجر به سازش شده است.

وی افزود: 94 درصد از ابلاغیه های شورای حل اختلاف الکترونیک ابلاغ شده و 19 هزار و 748 فقره در سال گذشته به صورت بدون کاغذ انجام شده که مزیت های بسیاری دارد.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: 74 موسسه داوری به 82 داور مراکز داوری در استان وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید