40 هزار میلیارد تن برای رتبه بندی معلمان لحاظ شد

40 هزار میلیارد تن برای رتبه بندی معلمان لحاظ شد

علیرضا منادی با اشاره به اینکه کمیسیون تلفیق مصوب کرده است 40 هزار میلیارد جلد برای رتبه بندی معلمان در سال آینده در نظر گرفته شود، گفت: همه دستگاه ها علاقمند هستند تا لایحه رتبه بندی معلمان را در اسرع وقت اجرایی کنند. در خصوص رتبه بندی معلمان تلفنی دکتر علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی صحبت کرد.

علیرضا منادی با اشاره به اینکه کمیته تلفیق مصوبه سال آینده 40 هزار میلیارد جلد برای طبقه بندی معلمان در نظر گرفته شده است، گفت: شامل بازنشستگان و کارمندان نمی شود. کمیسیون این لایحه را کافی ندانست و تغییراتی ایجاد کرد.

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش وقت در حال بررسی رتبه های پنج هزار میلیاردی معلمان بود. نظر کمیسیون 15000 میلیارد تن بود اما معلمان قصد داشتند در یک سال 30000 میلیارد تن تولید کنند. دولت سیزدهم حدود 25 هزار میلیارد تن به حساب طبقه بندی معلمان 1401 اختصاص داد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گوی تلفنی با رادیو گفتگو با اشاره به برگزاری دو جلسه رتبه بندی معلمان گفت: جلسه اول با همت رئیس مجلس و با حضور معاون اول وزیر در کمیسیون آموزشی برگزار شد. دولت در ابتدا با بخشی از اجرای مصوبه 1400 کمیسیون در خصوص رتبه بندی معلمان موافقت کرد که البته قبلاً از سوی معاون اول رئیس جمهور بیان شده و نیاز به نهایی شدن دارد.

وی با اشاره به پیشنهاد 40 هزار میلیارد تومانی کمیسیون تلفیق گفت: این رقم شامل 25 هزار میلیارد تومان برای دولت و 15 هزار میلیارد تومان از تبصره ماده 1 است که البته مصوبه کمیته تلفیق باید تصویب شود و در جلسه علنی مجلس که البته با توجه به تعداد زیاد طرفدارانش به تصویب می رسد. دولت نیز باید روز یکشنبه نامه ای برای پذیرش بار مالی کمیسیون به هیات امنا ارسال کند تا رتبه بندی معلمان امسال نیز اجرایی شود.

منادی به تلاش دولت و مجلس برای کمک به بهبود وضعیت معلمان پرداخت و گفت: فرهنگیان عزیز حامی همه قوا هستند و همه نهادها و ارگان ها از جمله هیات امنا علاقمند به اجرای رتبه بندی حساب معلمان هستند. تا حد امکان هدف از رتبه بندی معلمان ارزیابی معلمان برای بهبود کیفیت آموزش است.

دیدگاهتان را بنویسید