49 درصد دوربین ها خراب است / ریال متعلق به افسران و درجه داران نیست

ساعت: 10:43
تاریخ انتشار: 1300/08/16
کد خبر: 1782235

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: 4000 دوربین برای ثبت تخلفات در جاده ها و شهرهای بزرگ کشور وجود دارد در حالی که تنها 7 شهر کشور دارای دوربین ثبت تخلف هستند در حالی که 49 درصد این دوربین ها معیوب هستند و کار نمی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید کمال هادیان فر رئیس پلیس راهور ناجا راننده گفت: سالانه 17 هزار نفر بر اثر تصادفات جاده ای در کشور کشته و مجروح می شوند و 360 هزار نفر نیز به دلیل رعایت نکردن موارد مجروح و معلول می شوند.

وی افزود: به پلیس فرصت 10 ساله داده شد تا با توجه به کمبود نیروی انسانی و تجهیزات در این مدت به شرط داشتن مدرک دیپلم و صلاحیت های لازم از نیروی درجه داران با شرایط خاص استفاده کند. تا اینکه قرار شد در این زمینه هم از دانشجویان و هم از سربازان فوق لیسانس استفاده کنم.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: دوربین ها، سیستم ها و تجهیزات طی 10 سال گذشته باید ساخته می شد اما به دلیل کمبود منابع این کار انجام نشد. در ابتدای پروژه از 6000 سرباز و درجه دار در اجرای این طرح استفاده می کردیم اما اکنون فقط از 1200 سرباز و درجه دار استفاده می کنیم و تعداد این افراد در 5 سال اخیر کاهش یافته است. درخواست تمدید کرد خواهد شد.

سردار هادیان فر افزود: 4000 دوربین برای ثبت تخلفات در جاده ها و شهرهای بزرگ کشور وجود دارد در حالی که تنها 7 شهر کشور دارای دوربین ثبت تخلف هستند در حالی که 49 درصد این دوربین ها معیوب بوده و کار نمی کنند.

وی افزود: بر اساس قانون، وزارت راه موظف به اصلاح دوربین های معابر است و شهرداری ها نیز متولی توسعه دوربین های سطح شهر هستند.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: ریالی از محل جریمه بین مأموران و درجه داران توزیع نمی شود و صرفاً طبق ماده 23 قانون به بیت المال واریز می شود بنابراین 30 درصد برای شهرداری ها 30 درصد برای شهرداری ها. وزارت راه 20 درصد خسارت جانی به صندوق بیمه مرکزی و در حوزه توسعه فرهنگ رانندگی 20 درصد به ناجا داده می شود، اما اگر گزارشی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی در سال های اخیر بگیرید، مشخص می شود که بسیاری از این پول حتی در این دستگاه ها واریز نمی شود.

سردار هادیان فر گفت: 178 کد جهانی وجود دارد که سربازان و درجه داران آموزش دیده می توانند تنها از 61 کد برای تخلفات استفاده کنند و نتیجه منفی و صلاحیت جرایم در صلاحیت این افراد نیست.

وی افزود: 15 درصد اسکناس های کاغذی برای جریمه و 85 درصد جریمه ها با ابزار هوشمند سپهر استفاده می شود که با تدبیر فرمانده ناجا برای هوشمندسازی پلیس هر روز توسعه می یابد و انشاالله تا 4 سال آینده به گونه ای خواهد بود که از توابع هوشمندتر استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید