بازرسی دوربین های ون و لباس افسران گشت با حضور خانواده مهسا امینی

بازرسی دوربین های ون و لباس افسران گشت با حضور خانواده مهسا امینی

صالح نیکبخت در گفت و گوی تفصیلی با شارک به تشریح جزئیات پرونده مهسا امینی پرداخت که بخش هایی از آن را در ادامه می خوانید.

وکیل خانواده امینی می گوید: مهسا تا ورود به وانت مشکلی نداشت اما 37 دقیقه بعد از ورود به ساختمان وزیر ناراحت شد و روی زمین افتاد. نکته اینجاست که باید ببینیم از ورود به وانت تا خروج وزرا چه گذشت. تمام اختلافات حقوقی ما باید در این بین اتفاق بیفتد. یعنی حتی اگر بپذیریم که مهسا در زمان دستگیری سالم بوده و هیچ ضرب و شتمی در کار نبوده است، اما شاید مرگ او در ساختمان وزارت به دلیل اقدامی بوده است که قبل یا در مراحل بعدی اتفاق افتاده است. یعنی جایی بین دستگیری و رسیدن به وزرا.

وی در ادامه یادآور می شود: این کل دعوای حقوقی ماست و باید لحظه به لحظه از صورتجلسه دستگیری مهسا تا رسیدن به وزرا و آن 37 دقیقه در وزرا آن را بررسی کنیم. دیدن فیلم داشکام یکی از آن شواهدی است که می تواند به روشن شدن وضعیت کمک کند.

به گزارش نیکبخت، زمانی که مهسا دستگیر شد، پسر عمویش با افسر گشت ارشاد صحبت کرد که چرا او را دستگیر کردی و افسر در پاسخ به درخواست او برای آزادی مهسا به او گفت که به دلیل وجود دوربین روی لباس و اگر دوربین روی رفتار و ثبت لباس او بود، باید او را دستگیر کنند.

وکیل پرونده با اشاره به اینکه قاضی می تواند این موضوع را پیگیری کند، افزود: از سوی دیگر می دانیم که در وانت حامل مهسا 5 مامور و 5 نفر دستگیر شده بودند. من هنوز کل پرونده را نخوانده ام، اما در پرونده ای که تاکنون در اختیارم قرار داده اند، فقط از دو مامور و دو نفر از بازداشت شدگان تحقیق شده است. طبیعتاً سایر افراد حاضر در وانت نیز باید مورد بررسی قرار گیرند.

در ادامه گفت و گو، نیک باخت دوباره به موضوع دوربین ها می پردازد و می گوید: درخواست بررسی لحظه به لحظه دوربین ها را داشتیم. همچنین تقاضا داریم ماموران تحقیق با برادر مهسا ملاقات حضوری داشته باشند تا تایید کنند که آنها همان افسرانی هستند که مهسا را ​​دستگیر کردند.

مهسا امینی وکیل پرونده در پاسخ به سوال خبرنگار شرق مبنی بر اینکه آیا در پرونده ای که تاکنون به شما داده شده این دوربین ذکر شده است؟ او اعلام می کند: نه! نه به آن دوربین استناد شده بود و نه فیلم آن و نه دوربین لباس پلیس. اما از همان روز اول آقای شهریاری به ما اعلام کردند که دوربین ها را از بدو ورود به مترو آزادی تا ورود به مترو حقانی و دیدن مهسا و همراهانش بررسی کردند. وی با تایید اینکه تاکنون اثری از دوربین های بدنه و وانت گشت ارشاد در پرونده مهسا وجود ندارد، ادامه داد: او می گوید: می خواهیم این دو دوربین را بررسی کنیم. آن هم در حضور ما یا خانواده مهسا.

نیک باخت با تاکید بر اینکه قصد سیاسی کردن این پرونده را نداریم، افزود: پلیس گفت افسر ما دوربین بدنه ندارد. ما همچنین می گوییم حتی اگر چنین دوربینی وجود نداشته باشد، تخلف صورت گرفته است. زیرا علت مرگ مهسا هر چه که باشد، این بی احتیاطی و کم کاری یکی از دلایل وضعیت کنونی ایران است.

به گفته وی، نبود دو سوال چهره حقیقت را اندکی مخدوش کرد. این دو موضوع شامل اتفاقاتی است که ممکن است در داخل وانت رخ داده باشد و آنچه ممکن است در کابین اتفاق افتاده باشد. خانواده امینی نیز می گویند که منابع به آنها خبر داده اند که این اتفاق افتاده است. هنگامی که این اتفاق می افتد، تمیز کردن سالانه بهترین کاری است که می توانید انجام دهید. ما نمی توانیم به طور کلی بگوییم که چیزی اتفاق نیفتاده است. بلکه باید نظر خود را با جزئیات ثابت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید