5 برابر تولید آنتی بیوتیک در هلال احمر / 4 برابر تولید شربت ایبوپروفن


ساعت: 15:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۳
کد خبر: 1910917

مدیرعامل سازمان تامین پزشکی هلال احمر از افزایش 5 برابری تولید آنتی بیوتیک و رکورددار شدن تولید داروی این سازمان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا عسکری، مدیرعامل سازمان تامین پزشکی با اشاره به اینکه تولید شربت ایبوپروفن در شرکت داروسازی افزایش یافته است، گفت: تولید شربت ایبوپروفن نسبت به ماه های قبل 4 برابر شده و این حجم تولید به جلوگیری از کمبود».

وی افزود: این حجم تولید شربت ایبوپروفن رکورد تولید ایبوپروفن در کشور را شکسته و بر این اساس در ماه جاری حدود 3 میلیون شربت ایبوپروفن تولید می شود.

عسگری ادامه داد: کپسول آزیترومایسین 250 و 500 از دیگر محصولات شرکت سهیلال است و تولید این محصول در ماه جاری 5 برابر می شود و زمینه تولید 5 برابر آنتی بیوتیک در هلال احمر را فراهم می کند.

مدیرعامل سازمان تامین پزشکی خاطرنشان کرد: موانعی بر سر راه تولید وجود دارد که برخی از آنها توسط شرکت بازرگانی ساهاکیش برطرف شده است اما همچنان مشکلات تامین مواد اولیه وجود دارد.

عسگری با بیان اینکه برنامه ریزی برای تولید سایر داروهای مورد نیاز جامعه آغاز شده است، گفت: فنی توئین کامپاندو و گاباپنتین از دیگر داروهایی هستند که تولید آنها در دستور کار قرار گرفته و با توجه به نیاز کشور به زودی تولید خواهد شد. آن شروع می شود.

لازم به ذکر است؛ روزانه 120 هزار دارو به صورت شربت و سالانه 300 میلیون قرص در شرکت داروسازی سهلال تولید می شود.

دیدگاهتان را بنویسید