5 نفر بر اثر سیل الیگودرس جان باختند


ساعت: 08:57
تاریخ انتشار: 05/08/1401
کد خبر: 1886422

دالوند با اشاره به وقوع سیل در مناطق شمالی لرستان گفت: بر اثر سیل 5 نفر جان باختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک احمدرضا دالوند اظهار داشت: طبق پیش بینی هواشناسی پیش بینی می کردیم حادثه ای در استان رخ دهد، به همین دلیل جلسه ستاد بحران تشکیل و مصوبات آن به مسئولان ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه در لرستان شاهد وقوع بلایای طبیعی زیادی هستیم، افزود: بنابراین باید به درستی با آنها برخورد شود تا از بروز مشکلات و مسائل جلوگیری شود.

دالوند گفت: اگرچه سازمان جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و اداره کل تربیت بدنی هشدارهای لازم را دادند اما متاسفانه شاهد جان باختن پنج نفر از هم استانی های عزیزمان در این سیل بودیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه در حادثه اخیر دستگاه های استانی و شهرستانی باید با جدیت تمام وارد عمل شوند، افزود: اقدامات دستگاه های اجرایی باید عملیاتی و مبتنی بر زمین باشد.

وی با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت ها به ویژه توان انسانی همه دستگاه ها استفاده شود، ادامه داد: مسئولان باید تمام امکانات خود را در اختیار مدیران شهری قرار دهند تا از مشکلات این حوادث تا حد امکان جلوگیری شود.

دالوند با تاکید بر اینکه مراکز گردشگری که به هشدارها و مصوبات ستاد بحران توجه نکرده اند باید با جدیت بررسی شوند، گفت: طبق پیش بینی های هواشناسی امشب مناطق شمالی استان تحت تاثیر این شرایط جوی قرار می گیرد.

معاون هماهنگ کننده امور عمرانی استانداری لرستان گفت: علاوه بر این در روزهای آینده مناطق جنوبی و جنوب شرقی استان تحت تاثیر این سامانه قرار خواهند گرفت، بنابراین باید تمامی دستگاه ها برای جلوگیری از حوادث احتمالی بسیج شوند.

وی خاطرنشان کرد: باید شرایط لازم برای خانواده های آسیب دیده فراهم شود و برای تامین غذا و نیازهای اولیه آنها تدابیری اتخاذ شود.

دالوند امنیت مردم و هم استانی ها را مهم ترین موضوع خواند و گفت: در صورت نیاز باید برخی از مسیرها مسدود و از همه ترددها جلوگیری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان الیگودرز را یکی از بزرگترین شهرستان های استان دانست و تصریح کرد: تمامی اماکن و نقاط باید تحت پوشش شبکه مخابراتی قرار گیرد و مشکلات و نقاط ضعف موجود ردیابی و اعتبارات لازم برای آن تامین شود. برای ترمیم خسارات وارد شده و تلاش می کنیم بستر مادی در این شهر فراهم شود، باید بیشتر به صورت اختصاصی برای شهرداری فراهم شود و همه نهادها پس از گذراندن این شرایط خسارت را بررسی کنند تا ستاد بحران کشور نسبت به تامین آن اقدام کند. اعتبار و جبران خسارت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: طی چند روز آینده با توجه به بارندگی از این سامانه بارشی نیاز به آمادگی داریم. شهرهای شمالی استان مانند الشتر، نورآباد و بروجرد نیز باید آماده باشند.

انتهای پاپیام/

دیدگاهتان را بنویسید