پزشکی قانونی: 96 نفر در سیل اخیر جان باختند/ 42 نفر از این افراد در استان تهران بودند

پزشکی قانونی: 96 نفر در سیل اخیر جان باختند/ 42 نفر از این افراد در استان تهران بودند

روز جدیدرئیس سازمان پزشکی قانونی کشور درباره آخرین آمار تلفات سیل گفت: بر اساس آخرین آمار تلفات سیل 96 نفر بر اثر سیل در دوره گذشته جان خود را از دست دادند. تا جایی که به یاد دارم بیشترین آمار مربوط به استان تهران بود که حداقل 42 نفر در آن استان جان خود را از دست دادند. سایر استان ها نیز 2، 4، 7 تا 20 قربانی داشته اند.

عباس مسجدی آرانی درباره آخرین آمار قربانیان سیل اخیر در کشور گفت: اطلاع رسانی دقیق در بحران ها یکی از اصول مطلق در تمام دنیاست، متاسفانه گاهی اظهار نظر افراد غیرمسئول و بیان آمارهای نادرست و متناقض توسط باعث تشویش اذهان مردم می شود. به همین دلیل لازم است یک گیرنده آماری را منتشر کند که این امر بر عهده پزشکی قانونی قربانیان بلایای طبیعی است.

وی ادامه داد: گاهی یک سازمان امدادی درباره آمار فوت اظهار نظر می کند، اگر اعلام آمار فوت بر عهده آن سازمان نیست، باید این موارد توسط پزشکی قانونی بررسی و پس از مشخص شدن علت فوت اعلام شود. پس از وقوع سیل اخیر نامه ای به وزیر محترم کشور ارسال کردیم و ایشان نیز به استانداران سراسر کشور اعلام کردند که مسئولان دانشگاه ها، اورژانس و غیره. نمی توان در مورد مرگ ها اظهار نظر کرد. فوتی های ناشی از بلایای طبیعی به مرکز پزشکی قانونی منتقل و در آنجا شناسایی می شوند. فرد شناسایی شده دارای مشخصات جسد، ملیت و گواهی فوت است. حتی در صورت ناشناس بودن، پزشکی قانونی تا شناسایی فرد منتظر می ماند و به همین دلیل گاهی اوقات ممکن است برای اعلام آمار نهایی زمان ببرد.

مسجدی افزود: به عنوان مثال در حوزه تصادفات دقیق ترین آماری که در سطح بین المللی پذیرفته شده است آمار پزشکی قانونی است. در حوزه بحران ها نیز مسئولیت پزشکی قانونی را بر عهده دارد.

تایید مرگ 96 نفر در سیل توسط پزشکی قانونی

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور همچنین با بیان آخرین آمار مرگ و میر ناشی از سیل گفت: بر اساس آخرین آمار تلفات سیل در دوره گذشته 96 نفر بر اثر سیل جان خود را از دست دادند. تا جایی که به یاد دارم بیشترین آمار مربوط به استان تهران بود که حداقل 42 نفر در آن استان جان خود را از دست دادند. سایر استان ها نیز 2، 4، 7 تا 20 قربانی داشته اند.

وی به ایسنا گفت که آیا روند شناسایی اجساد همچنان ادامه دارد و آیا می توان ارقام دیگری به آن اضافه کرد، گفت: اخیراً جسدی دیگر برای ما ارسال نشده و فعلاً کار شناسایی به پایان رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید