50 درصد متقاضیان خودروهای مونتاژی منصرف شدند

50 درصد متقاضیان خودروهای مونتاژی منصرف شدند

مدیر سامانه یکپارچه خودرو گفت: تعدادی از متقاضیان خرید خودروهای داخلی و مونتاژی که در سامانه یکپارچه خودرو ثبت نام کرده بودند از خرید انصراف دادند. اما دلیل این امر چه بود؟

مهدی تقدی گفت: 50 درصد از متقاضیان خودرو مونتاژ شده که در دور اول تحویل یکپارچه خودرو در سامانه ثبت نام کرده اند، پس از تماس خودروساز، وجه خرید خودرو را پرداخت نکرده و به این ترتیب از خرید خودرو منصرف شده اند که نتیجه آن بوده است. در ظرفیت خالی برای اتومبیل های مونتاژ شده.

مدیر سامانه یکپارچه خودرو افزود: در مورد خودروهای تولید داخل نیز 20 درصد از ثبت نام کنندگان در نوبت اول تحویل یکپارچه پس از تماس خودروساز، واریز وجه نکردند و به این ترتیب از خرید خودروهای داخلی انصراف دادند. و این اقدام و در زمینه خودروهای داخلی انجام شد.مشتریان ظرفیت بیکاری ایجاد کردند.
دلیل انصراف از خرید خودرو چه بود؟

تقدسی گفت: به نظر می رسد دلیل عدم تمایل مشتریان به پرداخت هزینه خرید و تحویل خودرو، روند نزولی قیمت خودرو در بازار باشد.

نتایج این انتصاب در 24 ژوئن اعلام می شود

وی بیان کرد: روز گذشته با حضور نهادهای نظارتی، دور دوم عرضه یکپارچه خودرو در اولویت قرار گرفت و بر اساس برنامه زمان بندی تعیین شده، نتایج این نوبت چهارم خردادماه اعلام می شود.

تقدسی گفت: همانطور که قبلا در سامانه یکپارچه اعلام شده بود، پس از اعلام نتایج انتصاب در 3 خردادماه، بانک ها موظفند 100 میلیون تومان پول بلوکه شده را در اختیار خریداران خودرو قرار دهند تا مردم بتوانند این پول را از حساب خود برداشت کنند.

فرآیند دور دوم طرح یکپارچه عرضه خودروهای بومی بر اساس نوبت دهی از 30 اردیبهشت ماه 1402 آغاز شد تا متقاضیان خرید خودرو از طریق این سامانه امکان افتتاح حساب نمایندگی در بانک ها به نام سازمان حمایت از 20 تا 29 اردیبهشت.

پس از این مرحله و رصد اطلاعات مشتریان، متقاضیانی که شرایط لازم را داشتند می توانستند در بازه زمانی 12 تا 10 خردادماه نسبت به انتخاب خودرو در سامانه اقدام کنند و در آخرین روز با حضور مراجع نظارتی، مراسم اولویت بندی تحویل خودرو و در نهایت انجام شود. در تاریخ 24 نتایج اولویت بندی تحویل خودرو اعلام می شود.

هدف این طرح؛ عرضه گسترده و شفاف خودروهای داخلی به دلیل افزایش و تثبیت جریان تولید خودرو در سال جاری و همچنین برنامه ریزی انجام شده برای افزایش مستمر تولید است.

دیدگاهتان را بنویسید