اعلام زمان تحویل خودروهای داخلی و مونتاژی

دو هفته پیش (10 خردادماه) مهلت هشت روزه ثبت نام درخواست خودرو برای متقاضیان شرکت در مرحله دوم سامانه یکپارچه که از 30 تا 29 اردیبهشت ماه برای تعیین حساب نیابتی و واریز 100 میلیون تومان برگزار شد. و به شما آن را در همان حساب پراکسی مسدود کنید، پایان یافت و افرادی که ثبت نام کردند در لیست صف قرار گرفتند تا یک هفته بعد (چهارشنبه 27 خرداد) قرعه کشی صف انجام شود.

طبق برنامه ریزی های انجام شده چهارشنبه گذشته قرعه کشی انجام شد و از پنجشنبه تا جمعه (18 و 19 خرداد) نظارت بعدی انجام شد و سپس لیست نوبت ها طبق برنامه زمانبندی تولید و لیست نهایی تا فردا (24 خرداد) در اختیار خودروسازان قرار گرفت. با برنامه توزیع که لیست اولویت مشتریان و زمان تحویل خودروها می باشد باید شفاف سازی و منتشر شود.

همچنین متقاضیان می توانند با اطلاع از زمان تحویل خودرو، 100 میلیون تومان پول بلوکه شده را برداشت کنند.

نکته مهم اینجاست که کل این روند تا کنون انجام شده و فردا لیست انتظار مشخص می شود و قیمت برخی خودروها (به ویژه خودروهای مونتاژی) مشخص نیست. قیمت خودروهای مونتاژی همچنان یک سرگردانی است که هنوز مشخص نیست کجا باز می شود؟ از یک طرف شورای رقابت بر تصمیم خود پافشاری می کند، از طرف دیگر شرکت های خودروسازی از جایگاه قیمتی که تعیین کرده اند پایین نیامده اند.

حال که امروز (سه شنبه) سکاندار وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی شد، آیا می توان امیدوار بود که موضوع شفاف نبودن قیمت خودروهای غیر قیمتی (به ویژه خودروهای مونتاژی) به زودی حل شود؟

این در حالی است که وزارت حراست تا زمانی که او وزیر شد، معتقد بود طبق قانون حمایت از حقوق مصرف کننده و مصوبه شورای رقابت، قیمت محصول باید قبل از فروش خودروساز اعلام شود. طرح ها و طبق قانون نباید خودرویی که قیمت نهایی آن هنوز اعلام نشده است را بفروشید

دیدگاهتان را بنویسید