چرا قیمت هایما، لاماری و سایر خودروهای مونتاژی اعلام نشد؟

چرا قیمت هایما، لاماری و سایر خودروهای مونتاژی اعلام نشد؟

لیست قیمت خودروهای مونتاژ شده چهار روز پیش به صورت عمومی اعلام شد و شاید بزرگترین ابهام در لیست مذکور، خالی بودن برخی خودروهای پرطرفدار در آن بود. به نظر می رسد این موضوع در دست بررسی است و به زودی اعلام خواهد شد.

پس از تعیین قیمت کارخانه ای خودروهای داخلی توسط شورای رقابت، آن شورا طی اطلاعیه ای اعلام کرد که قیمت خودروهای مونتاژی را نیز اعلام خواهد کرد. بیانیه ای که حدود یک ماه بعد محقق شد و روز شنبه هفته جاری هیات مسابقات اعلام کرد که قیمت های پیشنهادی سازمان تعمیر و نگهداری خودروهای مونتاژ شده که بر اساس دستورالعمل هیات مسابقات تعیین شده بود، در جلسه آن هیات به تصویب رسید. .

بر این اساس در 27 اردیبهشت ماه قیمت 17 خودرو مونتاژ شده به صورت عمومی اعلام شد و جای برخی خودروهای پرطرفدار در این لیست خالی بود. از جمله این خودروها می توان به هایما S5، هایما s7، ام وی ام X33، دیگنیتی پرستیژ، ریسپکت پرایم، فونیکس اف ایکس پریمیوم، فیدلیتی پریمیوم پنج نفره، هفت نفره، KMC J7، لاماری-ایما، گیربکس ماسک موتور کلوت و اتوماتیک اشاره کرد.

به نظر می رسد دلیل عدم حضور این خودروها در لیست مذکور، انجام نشدن محاسبات قیمتی توسط سازمان حمایت باشد. زیرا سازمان پشتیبان باید محاسبات را طبق دستورالعمل هیئت انجام دهد و قیمت ها را برای یک مسابقه در اختیار هیئت مدیره قرار دهد و این روند برای خودروهای ذکر شده انجام نشده است. حال اینکه آیا خودروسازان به موقع اطلاعات خود را در اختیار این سازمان قرار داده اند نیز جای سوال دارد.

در همین رابطه اسماعیل شجاعی سخنگوی شورای رقابت نیز توضیح داد که احتمالا سازمان حمایت در مرحله محاسبات است و در صورت تکمیل محاسبات در جلسات شورای رقابت هفته آینده بررسی خواهد شد و اگر نهایی شده، قیمت این خودروها نیز اعلام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید