شوک تتلو به قیمت لیر ترکیه/ چرا قیمت دلار در بازار تهران اعلام نشد؟

شوک تتلو به قیمت لیر ترکیه/ چرا قیمت دلار در بازار تهران اعلام نشد؟

روز جدید : قیمت لیر ترکیه در صرافی ها بیشتر از قیمت بازار بود در حالی که قیمت صرافی ها معمولا کمتر از بازار آزاد بود.

در بازار ارز روز یکشنبه دو قیمت دلار استانبول و تترا وارد کانال 29 هزار تومانی شد.

دلالان به دو دلیل گرانی در این بازارها اشاره می کنند: اول پایان ماه مبارک رمضان و آغاز سفرهای تفریحی به بهانه عید سعید فطر. دلیل دوم رفتار خرده فروشان بزرگ است. آنها قدرت بیشتری برای جهت دهی به بازار در خارج از فصل دارند.

چرا قیمت دلار در بازار تهران اعلام نشد؟

اما به دلیل استقبال هرات از عید سعید فطر، قیمت دلار در بازار تهران اعلام نشد. در گذشته تاجران بازار معتقد بودند که کانال هرات و تهران از یک منبع اداره می شود.

قیمت سکه برای موج سواری

در روزی که قیمت دلار تهران غایب بود، سکه می چرخید و مدام بین 13 میلیون و 100 تا 13 میلیون و 250 هزار تن در نوسان بود.

سه اتفاق عجیب روز یکشنبه در بازار ارز رخ داد؛ ابتدا، بازار سهام ملی، یورو را 400 تن کاهش داد، در حالی که دلار تقریباً بدون تغییر باقی ماند. این عجیب است زیرا اتفاقی که افتاد پس از چند روز اصلاح گزارش شد.

علت اسکان برخی از تجار بزرگ

دوم اینکه برخی خرده فروشان بزرگ از تالارهای معاملات فردا حذف شدند و تسویه حساب برخی از خرده فروشان بزرگ به دلیل اخاذی یا خرید و فروش هدفمند نیز اتفاق عجیب بازار بود.

تفاوت عجیب نرخ ارز و قیمت بازار

مورد سوم مربوط به لیر ترکیه است. قیمت لیر ترکیه از قیمت بازار در صرافی ها بیشتر است در حالی که قیمت صرافی ها معمولا کمتر از بازار آزاد است.

نقش تتلو در افزایش خرید پوند از ایرانیان

معامله گران با تحلیل جالبی از این اتفاق مدعی شدند برخی خریداران از امتیازی که این روزها برای خرید پوند به قیمت رسمی داشتند استفاده کردند. وقتی می پرسی چرا؟ گفتند ظاهرا یک خواننده ایرانی مقیم ترکیه کنسرت دارد و در این کنسرت قصد دارد به یک بازیگر معروف ایرانی پیشنهاد ازدواج بدهد.

معامله گران می گویند برخی از مردم برای تماشای این رویداد به آنجا می روند تا آن را از دست ندهند. در پاسخ به این سوال که چرا باید اینقدر به دنبال آن بود؟ گفتند حدود یک ماه این مراسم تبلیغ می شود و طبیعی است که خودش خواسته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید