قیمت انواع خودروهای داخلی و مونتاژی

قیمت انواع خودروهای داخلی و مونتاژی

قیمت خودرو در تاریخ 14 خرداد 1402 طبق آمار و قیمت روز سایت کارنامه ارتباطی با چنین تغییراتی ندارد.

می توان گفت امروز تقریباً برای هیچ محصولی شاهد تغییر قیمت نبودیم و بازار در رکود کامل به سر می برد. البته یکی از دلایل عدم تغییر قیمت می تواند تعطیلی بسیاری از شرکت های خرید و فروش خودرو به دلیل تعطیلی روز جمعه باشد.

در سایت های خرید و فروش قیمت خودرو در زمان نگارش این گزارش به شرح زیر است:

قیمت خودروهای داخلی

پراید 131 و پراید 111 مانند روز گذشته تغییر قیمت نداشتند. پراید 131 با قیمت 345 و پراید 111 با قیمت 355 میلیون تومان معامله می شود.

پژو پارس LX TU5 تولید 1401 که روز قبل 10 میلیون تومان کاهش داشت، امروز 14 خردادماه بدون تغییر قیمت و 630 میلیون تومان معامله شد.

گیربکس پژو 207i تولید 1401 که در روزهای اخیر با افت محسوسی روبه رو شد، مانند سایر خودروها ثبات قیمتی خود را حفظ کرد و به همان مبلغ 665 میلیون تومان خرید و فروش شد.

تارا 1402 مدل اتوماتیک که سدان لوکس ایران خودرو محسوب می شود امروز بدون تغییر با قیمت 870 میلیون تومان باقی ماند.

قیمت خودروهای خارجی و مونتاژی

در بازار خودروهای خارجی و مونتاژی و همچنین تولیدات داخلی هیچ تغییری محسوس نیست و به نوعی آرام ترین روزهای خود را سپری می کند.

به عنوان مثال ام وی ام ایکس 22 پرو با همان قیمت روز گذشته یک میلیارد و 80 میلیون تومان معامله شد.

جک J4 محصول 1402 نسبت به روز قبل بدون تغییر بود و 900 میلیون خرید و فروش شد.

خودروی Respect Prime و فردا T5 نیز از دیگر محصولات مونتاژ شده در کشور هستند که هر دو با قیمت قطعی روز گذشته بودند. Respect Prime یک میلیارد و 480 و فردا T5 یک میلیارد و 730 میلیون تومان خرید و فروش شد.

پیش بینی قیمت خودرو

همانطور که انتظار می رفت، بازار خودرو طی هفته گذشته روندی کسادی را تجربه کرده است. برای اکثریت خودروها شاهد کاهش یا کاهش جزئی قیمت هستیم.

انتظار می رود این روند در هفته آینده پیگیری شود. به گفته کارشناسان بعید است هفته آینده اخبار مهمی در بازار خودرو داشته باشیم. بنابراین در صورتی که هیچ خبر مهم خودرویی که بر آن تاثیرگذار نباشد و نرخ ارز و سایر پارامترهای اقتصادی ثابت بماند، بازار خودرو نیز از ثبات قیمتی برخوردار خواهد شد.

البته شرط دیگر ثبات قیمت خودرو، پایبندی خودروسازان و مونتاژکنندگان داخلی به قیمت های شورای رقابت است. اگر بخواهند قرارداد را بر هم بزنند و محصولات خود را با قیمت های بالاتر از آنچه شورای رقابت اعلام می کند بفروشند، بازار آزاد نیز تحت تاثیر آن افزایش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید