تحویل خودروهای قطره چکان و خودروهای گران قیمت همچنان ادامه دارد

تحویل خودروهای قطره چکان و خودروهای گران قیمت همچنان ادامه دارد

روز جدید : امسال خودروسازان باید مانند سال گذشته هر هفته برنامه های فروش خود را محقق کنند. در همین راستا جدیدترین طرح فروش فوق العاده ایران خودرو از امروز آغاز می شود. در این طرح 5 محصول باید با موعد فصلی تحویل مشتریان شود. این در حالی است که بازار خودرو روزهای پرتلاطمی را سپری می کند. بنابراین سمند سورن پلاس که 310 میلیون تن در شب عید فروخت، اکنون 370 میلیون تن قیمت دارد. یعنی افزایش 60 میلیون تومانی!

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: این روزها قیمت خودرو به طرز عجیبی در حال افزایش است؛ بنابراین پژو 206 تیپ 2 که هفته گذشته 300 میلیون تن بود اکنون 314 میلیون تن قیمت دارد حامد طلاجوران درباره جزئیات قیمت خودرو گفت: پژو پارس که هفته گذشته 307 میلیون تن بود در 313 میلیون 6 میلیون تن افزایش یافت. تن در روز شنبه تکمیل شد. همچنین پژو پارس TU5 که در هفته گذشته 375 میلیون تن داشت به 381 میلیون تن رسیده است. سمند سورن پلاس در حالی به 370 میلیون تومان رسید که 1401ش هنوز به بازار نیامده بود و 1400ش شب عید 310 میلیون شد یعنی الان 60 میلیون گران شده است.

17 میلیون روز افزایش خودکار در دو هفته

این فعال بازار خودرو ادامه داد: پژو 207 سرعت سقف شیشه ای که هفته گذشته 400 میلیون تن بود با افزایش 15 میلیونی اکنون 415 میلیون تن برآورد می شود. همچنین دنا اتومات نیز در دو هفته اخیر 17 میلیون تن افزایش قیمت داشت که در حال حاضر 485 میلیون تن مصرف دارد.
تالاجوران با بیان اینکه هرکس در بازار هر قیمتی را که بخواهد اعلام می کند، گفت: در بازار خودرو مشتری بسیار کم است و می توان گفت خرید در حداقل ممکن است. با این حال، زمانی که خودرو گران شد، مردم برای خرید هجوم آوردند، اما اکنون مشتری در بازار وجود ندارد.

خبر آزادسازی مشروط واردات خودرو تاثیری در بازار نداشت

این کارشناس صنعت خودرو گفت: همه خودروها بی دلیل گران شده اند. بازار خرید و فروش خودرو به حداقل رسیده است. برخلاف گذشته که قیمت ها افزایش می یافت، مردم برای خرید هجوم می آوردند.

بازار داغ ترانسفر خودرو

این کارشناس صنعت خودرو گفت: خودرو به صورت قطره ای وارد بازار می شود و فقط یک سری خودروهای تیراژ بالا فاکتور می گیرند. شایعه شده که ایران خودرو یک سری خودرو مثل 1400 را فاکتور می کند و می خواهد آنها را در سال 1401 تحویل دهد اما به دلیل اعتراض مشتریان و عدم پلاک خودرو احتمال ابطال 1400 و دادن 1401 به مردم وجود دارد. فعلا منتظریم ببینیم این داستان به کجا خواهد رسید. طلاجوران افزود: خرید و فروش حواله از خودروهای لاتاری اگرچه غیرقانونی است اما بسیار رایج شده و این حواله ها بازار را مخدوش کرده و غیرقانونی است.

دیدگاهتان را بنویسید