سامانه تحویل خودروهای وارداتی باز است/ ثبت نام تا 18 فروردین 1402 ادامه دارد

سامانه تحویل خودروهای وارداتی باز است/ ثبت نام تا 18 فروردین 1402 ادامه دارد

مدیر طرح واردات خودرو گفت: سامانه عرضه خودروهای وارداتی باز است و ثبت نام از متقاضیان رتبه بندی شده به مدت 10 روز ادامه دارد.

مهدی ضیغمی اظهار داشت: سامانه تحویل خودروی وارداتی saleauto.ir هم اکنون باز است و خریداران خودرویی که شرایط ثبت نام لازم برای خرید خودروهای وارداتی را دریافت کرده اند، می توانند با ورود به سامانه، نسبت به ثبت نام و انتخاب خودروی مورد نظر خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه دو مدل چانگان چانگان CS35 پلاس تیپ 2 و تیپ 3 در این مدت عرضه می شود، افزود: در فرآیند تخصیص خودرو متقاضیان می توانند دو اولویت را انتخاب کنند.

رئیس طرح واردات خودرو وزارت امنیت با بیان اینکه مردم از امروز به مدت 10 روز می توانند در سامانه ثبت نام کنند، گفت: متقاضیان می توانند با ورود به سایت و کسانی که نمی توانند وارد سایت شوند، گزینه فراموشی را کلیک کنند. تا رمز عبور را برای آنها ارسال کنید.

ضیغمی تصریح کرد: زمان ثبت درخواست تاثیری در اولویت تخصیص خودرو ندارد.

به گفته زیگمی، از 120 هزار نفری که برای خرید خودروهای وارداتی ثبت نام کردند، 34 هزار نفر شرایط لازم برای خرید خودروهای وارداتی را دریافت کردند.

وی بیان کرد: یک هزار و 108 دستگاه خودرو چانگان در این مدت به متقاضیان عرضه می شود.

مجری طرح واردات خودرو وزارت صمت گفت: در این مدت 240 دستگاه چانگان تیپ 2 با حداکثر زمان تحویل سه ماهه تحویل می شود و قیمت کارخانه این نوع خودرو 850 میلیون تومان است.

دیغمی بیان کرد: همچنین در این مدت 868 دستگاه خودرو چانگان تیپ 3 با حداکثر زمان تحویل سه ماهه عرضه می شود و قیمت این خودرو در درب خروجی گمرک 900 میلیون تومان است.

در این مدت خودرو توسط شرکت سایپا عرضه می شود و قیمت نهایی خودروها طبق روال جاری پس از ارسال دعوتنامه و شامل کلیه هزینه های نهایی واردات، مالیات بر ارزش افزوده، حق شماره گذاری، اسقاط خودرو خواهد بود. ، بیمه شخص ثالث، حمل و نقل و سایر عوارض قانونی تعیین خواهد شد.

پس از عقد قرارداد متقاضی با شرکت واردکننده و تسویه حساب، ثبت نام نهایی می شود.

انتخاب رنگ خودرو بر اساس ترجیحات متقاضی در سیستم می باشد. در صورتی که متقاضی خودروی پیشنهادی با اولویت بالاتر را انتخاب نکند، اولویت وی حفظ می شود.

همچنین داوطلبان می توانند در زمان تخصیص خودرو در سامانه از انتخاب خودرو (بدون جریمه) انصراف دهند. امتناع از خرید خودرو پس از انعقاد قرارداد با شرکت واردکننده مشمول جریمه نقدی (طبق قانون) و از دست دادن اولویت در تخصیص خودرو خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید