حاج قاسم مدرسه ای فراتر از مرزها/ قطره قطره خون شهید سلیمانی در رگ هزاران جوان انقلابی می جوشد.

ساعت: 09:51
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1796005

خون حاج قاسم هنوز در رگهای جهان مقاومت و هزاران جوان انقلابی جاری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر آسمان، شهادت هنر خلق خداست و انسان ها برای پیمودن راه الهی شهید می شوند، انسان های پاک و پاکی که یاد و فداکاری آنها برای همیشه فراموش نخواهد شد.

تاریخ انقلاب اسلامی ایران که در حال ورق زدن آن هستیم دارای فراز و نشیب های فراوانی بوده و در طول این تاریخ سرشار از رشادت های فراوان از جانب مردانی بوده است که برای دفاع از کیان و ارزش ها به پا خواسته اند. اسلام و انقلاب

سال هاست استکبار به رهبری آمریکا با جنایت و کشتار ملت های مظلوم سعی در غارت مردم در نقاط مختلف جهان دارد و دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب نوپا رشد می کنند.

در این سال ها اگرچه از همه توطئه ها و ترفندهای شوم استفاده کردند، اما شکست خوردند و جمهوری اسلامی ایران با قدرت و اقتدار به راه خود ادامه می دهد تا جایی که امروزه بسیاری از کشورهای جهان از انقلاب اسلامی ایران الگوبرداری کرده اند.

همه او را به عنوان حاج قاسم می شناسند، مردی مقتدر و نیرومند و در عین حال مهربان و دلسوز، مردم از شهرها و کشورهای مختلف خیلی راحت و صمیمی با او ارتباط برقرار می کردند، گویی برای همه مقام پدری داشت، پدری که سعی در ایجاد امنیت و سایه افکندن دشمنان بر سر مستضعفان داشت.

سردار سلیمانی سال ها با ایثار و شجاعت در برابر دشمنان با دندان مسلح روبرو شد و همه معادلات آنها را به هم ریخت تا اینکه دو سال پیش در یک عملیات تروریستی ناجوانمردانه در 13 دی ماه به شهادت رسید اما با شهادتش خون تازه ای در رگ ها جوشید. آنقدر که امروز همه را سرباز حاج قاسم می دانند.

در همین راستا میزگردی با حضور تنی چند از دانشجویان بسیجی با محوریت محبوبیت حاج کاسم در منطقه و فراتر از آن برگزار شد که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

eda9eb92 4cec 4cd5 a16d dbd61bc6bcfa خبر خاکستری

حاج قاسم سازمان دهنده عملیات ضد تروریستی

اردلان کاشف دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی لرستان گفت: توسط فرماندهان مقتدر در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که بیش از چهار دهه از عمر خود را صرف تخریب استکبار و حمایت از ملت های مظلوم منطقه کرد که در ظلم و ستم بودند. از کشورهای استعمارگر

وی افزود: سردار دلا مصداق واقعی دفاع از دین و دفاع از ارزش ها و کیان اسلام بود و نمونه یک ولایی و انقلابی و مجاهد فی سبیل الله را در شخصیت حاج قاسم می توان دید که سردار. دلا یک سرباز مخلص ولایت بود.»

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی لرستان گفت: آنها نگاه سیاسی و جناحی به امور داخلی نداشتند و سعی دارند به عنوان یک چهره ملی از همه توان خود استفاده کنند و از رسالت ها و شوراهای انقلاب اسلامی استفاده کنند. حاج قاسم یکی بدعت بود و یاد مرگ و رستاخیز و آرزوی شهادت در رفتارش مشهود بود که لحظه های پیوستن به شهدا را در نظر می گرفت اما با آرامش دل به خاطر اطمینان شهید، این آخرت بود. .

کاشف بیان می کند: در عملیات ها وقتی خبر شهادت شهید به ایشان رسید بسیار متاثر شد. خدامحوری از دیگر ویژگی های اوست و تلاش اصلی او در همه امور کسب رضای الهی بود. در همه مسائل مشورت کردند و از همه سختی ها گذشتند.

وی بیان می کند: یکی دیگر از ویژگی های حاج قاسم ولایت پذیری اوست. وکیل بدیهی است و زیردستان نیز او را پدر خوبی می دانند.

دبیر شورای تبیین جایگاه دانش آموزی بسیج لرستان با بیان اینکه بسیاری از رسانه های جهان وی را مجری عملیات ضد تروریستی می دانند، گفت: وی ظرفیت ساز جهان اسلام برای مبارزه با تروریسم و ​​استکبار بود.

کاشف خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی یار امام زمان (عج) بود و با شهادت ایشان دل امام زمان نیز به درد آمد و به چشم خود دیدیم که همه مردم چه مذهبی و چه غیر مذهبی به میدان آمدند و تشییع جنازه باشکوهی برگزار کردند.

6c1c4a6d 4cd0 4080 985c ceac9027e6b0 خبر خاکستری

سردار دلا، الگویی برای مردم سراسر جهان

پویان پاداران معاون پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی لرستان گفت: هرکسی بدون ویژگی و صفات خاص نمی تواند در جامعه الگو باشد. بخش‌های دیگر نیز به‌دنبال شناسایی به‌عنوان یک الگوی ملی و فراملی بودند.

پدرام گفت: فردی که به عنوان الگو برای کشور خود و سایر کشورها معرفی می شود، قطعاً توانسته از آزمون های مختلف سربلند بیرون بیاید که شهید حاج قاسم دارای ویژگی های استثنایی بود، سردار دلا در دفاع از ارزش های دین و اسلام پیش از و پس از پیروزی انقلاب در عرصه های مختلف تلاش کردند.

معاون پژوهشی و فناوری بسیج دانشجویی لرستان گفت: در دوران دفاع مقدس سال ها در جبهه های حق علیه باطل جنگید و حضورش در این عرصه با اعتقادات و افکاری همراه بود که در کنار دیگران پیروز شد.رفقای بسیاری دیگر کشورها و حتی مذاهب مختلف راه حاج قاسم را برای شکست دادن دشمن دنبال کرده اند.

پدرام با اشاره به سیاست های حاج قاسم گفت: سردار سلیمانی نه تنها در عرصه نظامی بلکه در عرصه سیاسی نیز به گونه ای رفتار کرد که مسئولان سیاست خارجی با وی هماهنگی کردند، بنابراین نقش این مرد بزرگ در جلوگیری از سقوط دولت های سوریه عراق و کشورهای دیگر برجسته هستند.

وی بیان کرد: دشمنانی که تا بن دندان مسلح به میدان آمدند اما با حربه های حیله گرانه او و انهدام داعش شکست خوردند تنها یکی از اقدامات حاج حاجم بود، مرد مخلصی که شهید زیبایش بود، مردی متواضع که خود را می دانست. برای یک سرباز انقلاب و شهادت حاج قاسم، تلاش دیگری از سوی میلیون ها عراقی و ایرانی بود تا سنگ بنای تشییع این شهید را بگذارند.

معاون پژوهش و فناوری بسیج دانش آموزی لرستان با بیان اینکه مدرسه سلیمانی تا سالیان متمادی دوام خواهد داشت، خاطرنشان کرد: این مدرسه یکی از پایدارترین مدارسی است که می توان به شمار آورد حاج قاسم از پاسداشت مقدس تا شهادت در عرصه مقاومت. در مقابل او دشمن بود و در آن سالها همیشه عقلانی عمل می کرد، در عرصه نظامی و سیاسی چنان قاطعانه عمل می کرد که نفوذ زیادی داشت.

پدرام گفت: جوشش خون حاج قاسم پس از شهادت شرایطی را ایجاد کرد که امروز همه خود را سرباز سردار سلیمانی بدانند و در آن مسیر حرکت کنند.

وی با اشاره به نظام های مداخله جویانه آمریکا در منطقه گفت: در قرن حاضر آمریکا تلاش کرده در منطقه مداخله کند و به اهداف خود دست یابد، اما وجود محور مقاومت و تفکر انقلابی باعث انزوا و افول می شود. به دشمن.»

معاون پژوهشی و فناوری بسیج دانشجویی لرستان افزود: حضور سردار سلیمانی با محور مقاومت اقداماتی را در عراق، سوریه، عراق و لبنان برانگیخت که آمریکا و دیگر متحدانش نتوانستند انجام دهند زیرا مکتب سلیمانی این مکتب را شروع کرد. در منطقه این باعث بینش شد.

31b79261 183e 4344 b6ae 66f3cd1cfde1 خبر خاکستری

حاج قاسم جذب خدایش شد

محمدمهدی شطفی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان گفت: نباید از محبوبیت حاج قاسم زیاد نام برد، زیرا از هر فردی با ذوق و سلیقه در مورد حاج قاسم سوال کنید. قاسم سالهاست محبوب مردم بوده است زیرا خدمت خالصانه او به مردم و شهادتش فضایی را ایجاد کرد که فضای عجیب آن روزهای ایران به فضای همدلی مردم تبدیل شد و شاهد تشییع بی نظیری بودیم. بدن

وی افزود: شهادت سردار سلیمانی در ابتدا باعث تاسف و اندوه همه مردم ایران شد و سپس به تدریج انگیزه مردم برای ادامه راه آنها فراهم شد. محبوبیت شهید سلیمانی به مرزهای ایران و در هیچ کجا محدود نمی شود، قطعاً به جای این کره خاکی، مردمی که به آزادی، جوانمردی، فداکاری و آرمان های واقعی انسانی علاقه دارند، به حاج قاسم عزیزمان علاقه دارند.

مسئول بسیج دانشجویی لرستان گفت: در این دو سال شاهد بوده ایم که مردم کشورهای همسایه ما نیز یاد و خاطره سردار سلیمانی را در رکاب ملت ایران زنده نگه داشته و علاقه قلبی خود را به وی نشان داده اند. مگر می شود حاج قاسم را خدای خود بلعید و جز رضای خدا کاری نکرد تا عاشق خدا شود و هر که عاشق خالق شود عاشق مخلوق شود.

شطفی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دلایل محبوبیت حاج قاسم این است که ایشان خالصانه و بدون هیچ چشمداشتی به مردم مسلمان جهان خدمت کردند و خالصانه برای شکل گیری تمدن نوین اسلامی تلاش کردند و قطعاً شهادت پاداش عمل نیک بود. در طول سال ها.

وی گفت: در کنار دلایل ذکر شده دلیل دیگر این بود که حاج قاسم به معنای واقعی فقط از خدا می ترسید و هیچ ترسی در دل نداشت که با دشمنان اسلام مقابله کند و در تمام لحظات خطیر نقش آفرینی می کرد. مردم شجاع بودند. آنها اقدامات او در نابودی داعش و دیگر مشکلات منطقه را به یاد می آورند و اجازه دهید ما بتوانیم در مسیر حاج قاسم عزیز تلاش کنیم و بتوانیم در مسیر اسلام نوین گام برداریم. تمدن

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید