6 مورد از 10 آزمایش کرونا در هفته گذشته مثبت بوده است


ساعت: 13:24
تاریخ ارسال: 05/03/1401
کد خبر: 1885301

شریفی معاون فنی مرکز بهداشت یزد گفت: هفته گذشته 60 درصد نمونه های گرفته شده از بیماران بستری و سرپایی مثبت اعلام شد که آمار نگران کننده ای است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسعود شریفی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان یزد گفت: تعداد مبتلایان به این بیماری و بستری شدن سرپایی روند افزایشی دارد که بسیار نگران کننده است.

وی افزود: روند صعودی به گونه ای است که هر هفته شاهد افزایش تصاعدی تعداد بیماری ها نسبت به هفته قبل هستیم.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد روند صعودی را فقط مربوط به استان یزد ندانست و تصریح کرد: افزایش آمار و روند پیشرونده بیماری کرونا در سراسر کشور مشاهده می شود و متاسفانه استان یزد یک کشور نیست. استثنا از این

شریفی تصریح کرد: تعداد آزمایشات مثبت نسبت به تعداد آزمایشات انجام شده یکی از مواردی است که نشان از افزایش آمار کرونا در استان دارد.

وی افزود: هفته گذشته 60 درصد نمونه برداری از بیماران بستری و سرپایی مثبت اعلام شد که آمار نگران کننده ای است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد با اشاره به مثبت بودن 6 نمونه از 10 نمونه، وضعیت بیماری کرونا در استان را بسیار وخیم می داند و می افزاید: این شاخص برای بیماران بستری در بیمارستان های استان 20 درصد است. در ماه گذشته یا به عبارتی 2 نمونه هر 10 نمونه مثبت است که مقایسه آماری وضعیت وخیم استان یزد را نشان می دهد.

شریفی تصریح کرد: ماه گذشته شاخص آماری بیماران سرپایی 10 درصد بود و متاسفانه در این ماه شاهد افزایش 3 تا 6 برابری مبتلایان به ویروس کرونا هستیم.

وی با تاکید بر شرایط هشداردهنده در استان یزد در خصوص بیماری کرونا، گفت: شهروندان عزیز با رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک باید با کادر درمانی برای عبور از این وضعیت بحرانی همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید