60 درصد از طرح های اشتغال کمیته همیاری قزوین نصیب روستاییان شد

وی با اشاره به تعداد مشاغل ایجاد شده در سال جاری افزود: امسال 6 هزار و 300 شغل توسط کمیته پشتیبانی استان قزوین ایجاد می شود که از این تعداد 1500 شغل در حوزه کاریابی و مابقی در قالب تسهیلات ارزان قیمت مشتریان است. “

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین گفت: از 4 هزار و 800 شغل ایجاد شده در سال جاری 60 درصد به مشاغل روستایی اختصاص یافت و به عبارتی جامعه هدف کمیته حمایت از روستاییان و روستایی ها است. مناطق کمتر توسعه یافته

وی گفت: استان قزوین به عنوان استانی با دام، باغداری و کشاورزی یکی از استان های پیشرو و پیشرو در کشور است و اکثر مردم روستایی نیز در این مشاغل فعال هستند.

ایجاد 14000 شغل در سه سال گذشته

دهقانی محمدآبادی گفت: 60 درصد از 204 میلیارد وام بانکی اعطا شده برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در استان قزوین در روستاهای افراد تحت پوشش کمیته امداد که شغل مناسب و درآمد پایدار ندارند؛ توزیع خواهند شد.

وی تاکید کرد: طرح های اشتغال کمیسیون کمکی به 5 گروه تقسیم می شود که به ترتیب دام و دام، کشاورزی، خدمات، صنعت، شیلات و صنایع دستی در اولویت هستند.

این مقام مسئول افزود: برای ایجاد شغل ابتدا توان افراد سنجیده می شود، به عبارتی مشتریان ارزیابی می شوند و استعدادسنجی، ظرفیت سنجی و مهارت آموزی قبل از پرداخت تجهیزات و پس از پرداخت تسهیلات اشتغال توانمندسازی می شود. واقع شده.

دهقانی محمدآبادی گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات باید مهارت های لازم برای ایجاد اشتغال را داشته باشند و آموزش ببینند. علاوه بر این باید ظرفیت و پتانسیل ایجاد شغل برای داوطلب در روستای مورد نظر آنها وجود داشته باشد.

دام بیشترین اشتغال ایجاد شده در استان

وی گفت: دامداری بیشترین شغل ایجاد شده را در روستاهای بخشداری قزوین در سال های اخیر داشته است به طوری که از 14 هزار شغل ایجاد شده در استان در سه سال گذشته 45 درصد در حوزه دام بوده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین با اشاره به اقدامات این سازمان برای جلوگیری از مهاجرت شهری گفت: کاهش مهاجرت به شهرها.

دهگانی محمدآبادی افزود: اقدامات مهاجرت معکوس روستاییان شامل تامین مسکن، ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان، پرداخت تسهیلات، تعمیر و بازسازی منازل روستائیان است که البته این خدمات توسط چندین دستگاه دیگر نیز ارائه می شود. “

وی در پایان گفت: 204 میلیارد تن اعتبار از منابع بانکی و 17 میلیارد تن از منابع کمیته کمک به اشتغال در سال جاری و در مجموع 224 میلیارد تن منابع اعتباری برای اشتغالزایی در هزار و 400 به صورت قابل پیش بینی تامین شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید