برنامه های کمیته همیاری استان یزد در هفته ملی ازدواج


ساعت: 12:23
تاریخ انتشار: 04/12/1401
کد خبر: 1880387

شجاع، مدیرکل کمیته همیاری استان یزد از برنامه های کمیته همیاری استان یزد در هفته ملی ازدواج خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، محمد شجاعان با اشاره به برنامه های در دست اجرا در هفته ازدواج گفت: این نهاد در هفته ملی ازدواج برنامه های مختلفی را برای کمک به ازدواج جوانان در نظر گرفته است.

وی افزود: اهدای بسته های جهیزیه یا کمک هزینه ازدواج به زوج های منتظر دریافت خدمت، انجام مشاوره ازدواج فردی تلفنی و حضوری، تعامل موثر و بهره مندی از ظرفیت های فکری و امکانات مادی و معنوی حوزه، دانشگاه و سایر نهادهای اجتماعی مرتبط به شناسایی راهکارهای ترویج ازدواج آسان، آگاهانه و پایدار و ارتقای سطح کیفی و ارتقای سبک زندگی زوجین بر اساس آموزه های دینی از جمله برنامه های کمیته حمایت در هفته ملی ازدواج است.

مدیرکل کمیته حمایت، آموزش مهارت‌های زندگی و دامپروری را اهمیت داد و اظهار داشت: ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی در زمینه مهارت‌های زندگی و ازدواج و تشویق و ترغیب زوج‌های جوان به فرزندآوری با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های برون سازمانی. منابع عمومی، خیرین، نهادها، اصناف و بازاریان برای تامین منابع و امکانات مورد نیاز همسران تحت حمایت، تقدیر از خیرین فعال در حوزه ازدواج و تشویق حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین برای مشارکت در تامین هزینه های ازدواج. ایتام و کودکان خانواده های نیازمند از دیگر برنامه های کمیته امداد در این هفته.

وی گفت: اولویت دادن به ارائه خدمات اشتغال به زوج های جوان متمایل به طرح های اشتغال شامل ارائه مشاوره شغلی، استعدادیابی، حرفه آموزی، کاریابی، بازپرداخت تسهیلات وام کار و نیز اولویت دادن به پرداخت مزایا به زوج های جوان متقاضی وام ازدواج از دیگر برنامه های این سازمان می باشد.

شجاعان از تامین جهیزیه برای 450 زوج نیازمند خبر داد و تصریح کرد: کمیته امداد استان یزد در سال 1400 با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان برای پرداخت کمک هزینه ازدواج و تامین جهیزیه 450 زوج نیازمند تحت حمایت اقدام کرد.

وی با اشاره به کمک های خیرین در سال های اخیر گفت: خیرین محترم می توانند با دفاتر این موسسه در سراسر استان و همچنین مراکز خیریه جهت کمک های نقدی و غیرنقدی در قالب طرح زوج کوثر با حمایت از کمیته امداد، نه The Call of 1811 همچنین با هدف پاسخگویی به افراد خیریه در سراسر استان است.

لازم به ذکر است ستاد ازدواج (طرح کوتسار) با هدف برنامه ریزی و اجرای هماهنگی های بین دستگاهی در استان یزد تشکیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید