62 نفر احتمالاً به وبا مبتلا هستند / 75 درصد مبتلایان مرد هستند

62 نفر احتمالاً به وبا مبتلا هستند / 75 درصد مبتلایان مرد هستند

روز جدید مریم مسعودی فر رئیس اداره غذا و بیماری های منتقله از آب وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر 62 نفر در کشور به بیماری وبا مبتلا شده اند که 44 نفر از استان کردستان و 15 نفر از کرمانشاه هستند. دو بیمار در آذربایجان غربی و یک مورد در استان بوشهر هستند. تاکنون هیچ فردی بر اثر ابتلا به وبا در کشور فوت نکرده است.

رئیس اداره بیماری های منتقله از راه آب و غذا وزارت بهداشت گفت: نیمی از مبتلایان سابقه سفر به کشورهای همسایه و مابقی به دلیل تماس با فرد مبتلا به این بیماری مبتلا شده اند.

مریم مسعودی فر گفت: در حال حاضر 62 نفر مبتلا به وبا در کشور تایید شده که 44 نفر در استان کردستان و 15 نفر در کرمانشاه هستند. دو بیمار در آذربایجان غربی و یک مورد در استان بوشهر هستند. تاکنون هیچ فردی بر اثر ابتلا به وبا در کشور فوت نکرده است.

به گفته وی، اکثر بیماران بین 30 تا 60 سال و 75 درصد بیماران را مردان تشکیل می دهند. تقریباً نیمی از مبتلایان سابقه سفر به کشورهای همسایه دارند و تقریباً همه از طریق تماس با فرد مبتلا به وبا مبتلا شده‌اند.

وی افزود: به مردم توصیه می شود تا حد امکان از آب شرب شهری یا آب بسته بندی شده استفاده کنند.

وی افزود: تشدید سامانه مراقبت وبا به ویژه در قالب اجرای سامانه مراقبت سندرمی در دستور کار تیم های سلامت قرار دارد.

وی افزود: فرد مبتلا به وبا عفونت را از طریق مدفوع دفع می کند. مصرف آب، میوه ها و سبزیجات آلوده افراد را مبتلا به وبا می کند. به همین دلیل افراد نباید بهداشت فردی و شستن دست ها با آب و صابون را به ویژه هنگام غذا خوردن فراموش کنند.

مسعودی فر اعلام کرد: در صورت مشاهده علائمی مانند ضعف و استفراغ؛ فوراً به پزشک یا ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی مراجعه کنید.

وی گفت: افرادی که در زمینه تامین مواد غذایی فعالیت می کنند قبل و بعد از شروع فعالیت حداقل 20 ثانیه دست های خود را با آب و صابون بشویند و موادی مانند سبزی ها را با مواد ضدعفونی کننده ضدعفونی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید