7 میلیون یارانه باقی مانده نگران نباشید / وارد وزارت رفاه اجتماعی شوید

داریوش ابوحمزه به سوالاتی درباره اصلاح نظام یارانه ها و چرایی عدم پرداخت یارانه به برخی افراد پاسخ داد. وی گفت: اعتراضات یارانه ای از زمان پرداخت یارانه 45 هزار تنی ادامه دارد و می دانیم که یکی از دلایل آن عدم تایید دقیق حساب بانکی و یا عدم ارسال پیامک است که هموطنان باید حتماً انجام دهند. کنترل.”

وی افزود: اما گروهی که اکنون یارانه آنها پرداخت نشده و دغدغه هایی دارند به دو دسته تقسیم می شوند. اولین گروه از 10 نفر اول افرادی هستند که مشمول دریافت یارانه نیستند. در حال حاضر گروه هدف این سیاست، افرادی هستند که به جز دهم، تاکنون یارانه نقدی دریافت کرده اند. 76 میلیون نفری که یارانه گرفتند دهک اول تا نهم هستند و دهک دهم یارانه نگرفته اند.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: به جز دهک دهم؛ دسته دومی که یارانه به آنها تعلق نمی گیرد افرادی هستند که به دلایل مختلف یارانه دریافت نمی کنند.

مثلاً ممکن است در سال 93 پدر خانواده به دلیل تمکن مالی از یارانه صرف نظر کرده باشد، اما در سال‌های گذشته فرزندانش ازدواج کرده و زندگی‌شان تقسیم شده است، اما توان مالی ندارند و مشمول یارانه می‌شوند.

این افراد واجد شرایط دریافت یارانه هستند و عموما جزء بازماندگان یارانه ای محسوب می شوند.

ابوحمزه با بیان اینکه سازمان هدف به زودی مقدمات مراجعه این افراد به سامانه و ثبت نام را فراهم می کند، گفت: این افراد پس از ثبت نام مجدداً از طبقه بندی خارج می شوند و اگر در دهک دهم نباشند، قطعاً یارانه دریافت خواهند کرد. “

وی در خصوص علت قطع شدن سایت وزارت رفاه برای ثبت اعتراضات گفت: پشتیبانی فنی سایت از دیروز است که این بحث مطرح شد. مشکل اینجاست که شهروندانی که از یارانه می مانند باید در سامانه ای که سازمان هدف راه اندازی و معرفی می کند ثبت نام کنند تا بررسی شوند. همکاران ما در سازمان هدف به صورت شبانه روزی برای آماده سازی سیستم کار می کنند.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اما اتفاقی که در عمل افتاد این بود که چون هنوز سیستم آماده نشده بود، هفت میلیون نفری که باقی ماندند به سیستم ما هجوم بردند و تعداد مراجعات هم بود. بسیار بالاست: «ما سامانه را برای حضور همزمان یک میلیون نفر آماده کرده بودیم، اما حجم زیاد مراجعات باعث اختلال شد که اکنون با تلاش های صورت گرفته رفع شده است.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که یارانه دریافت نمی کنند باید منتظر راه اندازی سامانه سازمان باشند و نگران نباشند، گفت: اما کسانی که یارانه دریافت کرده اند و گمان می کنند در دهک دهم یا دهک های دیگر بی جا هستند می توانند در سامانه ثبت نام کنند. وزارت رفاه «اعتراض کنید که در حال بررسی و اعلام نتیجه هستیم.

ابوحمزه در گفت و گو با شبکه خبر در پاسخ به اینکه دهک ها چقدر تغییر کرده و جابه جا شده اند؟ وی گفت: تغییر چندانی نکرده است، زیرا معمولاً توان مالی افراد در کوتاه مدت تغییر چندانی نمی کند. ارائه دقیق این آمار مستلزم بررسی دقیق تری است. تعداد یارانه بگیران کاهش نیافته است. طبق قانون موظفیم هر شش ماه یکبار دهک را به روز کنیم و کار خود را به درستی انجام دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید