75 درصد تخفیف برای متقاضیان درگاه پرداخت آنلاین


زمان: 09:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۸
کد خبر: 1809142

رئیس کمیسیون تجارت الکترونیک صنف رایانه استان تهران گفت:

رئیس کمیسیون تجارت الکترونیک انجمن صنفی رایانه ای استان تهران از کاهش ۷۵ درصدی متقاضیان درگاه پرداخت اینترنتی به دلیل اجباری بودن این تصویر خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عطا خلیقی در گفت وگو با شبکه خبری تهران نیوز گفت: شاخصی به نام شاخص تسهیلات استارت آپی وجود دارد. با توجه به این شاخص، اگر باید در کشور کسب و کاری راه اندازی کنید، راه اندازی این کسب و کار چقدر آسان است؟ قبل از اجباری شدن در رده های آخر برای سهولت راه اندازی بودیم اما الان که اجباری شده با شرایط بدتری نسبت به قبل مواجه هستیم و احتمالا باز هم شاهد افت خواهیم بود.

او گفت: «کسانی که این را تحمیل کرده‌اند می‌خواهند همه کسب‌وکارهای آنلاین را زیر نظر بگیرند. این افراد هیچ توجهی به وضعیت اقتصادی کشور و وضعیت ایران در کسب و کار آنلاین ندارند و حتی به توصیه ها و توصیه های فعالان این حوزه توجهی ندارند و به رویه غلط خود ادامه می دهند و امروز در حال تبدیل شدن به یک مجوز اجباری

رئیس کمیسیون تجارت الکترونیک انجمن صنفی رایانه ای استان تهران گفت: این امر قبلا اختیاری بود و شرکت ها از ارجاع به پرداخت های زیر نظر بانک مرکزی برای دریافت درگاه پرداخت آنلاین استفاده می کردند. آنها با رشد کسب و کارشان، درگاه را از خود بانک ها توزیع کردند و دریافت کردند.

وی گفت: آمار ارائه شده از سوی بانک مرکزی نشان می دهد که تنها 75 درصد از متقاضیان ورود به درگاه های اینترنتی کاهش یافته اند. چیزی که شرایط را سخت تر می کرد این بود که آنها مورد ارزیابی قرار گرفتند. به عنوان مثال این ستاره بی ستاره با سقف تراکنش 50 میلیون تن در ماه که با شرایط تورمی امروز به سرعت این سقف عددی را پر می کند. اگر کسبه بخواهد این ستاره را بگیرد باید دنبال مجوزهای دیگر باشد و برای گرفتن این مجوزها کفش آهنی هم می خواهد و حالا یک حدیث مفصل از این عبارت بخوانید!

خلیقی با اشاره به اینکه مدل مشابهی در سایر کشورها اجرا نشده است، خاطرنشان کرد: در سایر کشورها نمادهای اعتماد توسط شرکت های خصوصی صادر می شود. ما با این مشکل نداریم، فقط با اجباری بودن مشکل داریم. در ایران نماد اعتماد مورد سوء استفاده قرار می گیرد و تبدیل به یک ماگالیسیتی می شود و در نهایت نمی توان معنای نماد اعتماد را برای آن نام برد. زیرا این تصویر باید تضمین کننده حقوق مصرف کنندگان باشد که در عمل این اتفاق نمی افتد و سایت های زیادی بودند که از این تصویر استفاده کردند اما در نهایت به تقلب روی آوردند.

رئیس کمیته تجارت الکترونیک انجمن صنفی رایانه ای استان تهران می گوید: علیرغم اینکه مجلس قانون تسهیل تجارت را تصویب کرده، وزارت صمت آن را الزامی کرده است. اینکه ناشران این سند در صورت صلاحدید یک درگاه پرداخت را مسدود می کنند. این یک نوع فیلتر جدید در کشور است. اگر درگاه پرداخت یک کسب و کار مسدود شده باشد، تفاوتی با فیلتر کردن ندارد.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید