استفاده از اطلاعات بانکی برای ارائه درگاه های پرداخت / این باید ابزاری برای وام دادن به شرکت ها باشد


ساعت: 12:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۱
کد خبر: 1805037

مدیرعامل موسسه سیاست مهد گفت: احراز هویت انجام شده توسط بانک ها می تواند برای ارائه درگاه های پرداخت نیز مورد استفاده قرار گیرد که در این صورت نیاز به ثبت مجدد اطلاعات در درگاه موازی دیگری رفع می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی راه دانا؛ نماد اعتماد الکترونیک نمادی است که توسط مراکز توسعه تجارت الکترونیکی وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان تاییدیه فروشگاه های اینترنتی اعطا می شود.

سازمان توسعه تجارت الکترونیک شفافیت فرآیند استرداد و استرداد، حفاظت از اطلاعات شخصی و مالی خریداران و تایید امنیت سایت توسط نهاد ملی و مرکز اعتماد را از مهمترین عوامل ارجاع خریداران و اعتماد به کسب و کار اینترنتی

در همین راستا، محمد عنبری، مدیر عامل موسسه سیاست گذاری و توسعه اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار راه دانا؛ وی بیان می کند: در تیرماه 1400 طی اطلاعیه ای از سوی مدیرعامل شاپرک به پرداخت کنندگان، توزیع پایانه و درگاه پرداخت مشاغل مشروط به اعتبارسنجی وضعیت نماد اعتماد الکترونیکی آنها اعلام شد. در واقع هر کسب و کاری برای دریافت درگاه پرداخت باید گواهی معتبر دریافت می کرد.

وی افزود: در پی این اطلاعیه بسیاری از کارشناسان، مدیران شرکت ها، انجمن ها و اتحادیه های تخصصی از خطرات و آسیب های این طرح انتقاد کردند. اما تصمیم گیرندگان برای اجرای آن بسیار مصمم بودند.

عنبری با اشاره به اینکه عماد برای دستیابی به اهداف خود، کسب‌وکارها را مجبور به دریافت emad برای خدماتی مانند درگاه پرداخت کرده است، افزود: این رویکرد تجربه جدیدی را به شکست‌های گذشته اضافه می‌کند.

این کارشناس بازرگانی گفت: این اوراق اجباری تنها از طریق واسطه در نقش پرداخت، کسب و کار را به درگاه پرداخت متصل می کند. اما بهتر است با سهولت موضوع و ارائه درگاه های رایگان به تمامی متقاضیان، علاوه بر نظارت بر تمامی فرآیندها، از میانجی گری جلوگیری شود. علاوه بر این، احراز هویت انجام شده توسط بانک ها می تواند برای ارائه درگاه پرداخت مورد استفاده قرار گیرد که در این صورت نیاز به ثبت مجدد اطلاعات در درگاه موازی دیگری برطرف می شود.

وی ادامه داد: اخذ این تصویر فرآیند الکترونیکی دارد; اما این مکانیسم شامل فرآیندی دشوار با نیاز به ارسال اسناد متعدد و مجوزهای موازی برای افراد و شرکت‌های واجد شرایط است. همچنین اخذ تعرفه مشخص برای دریافت و تمدید نماد الکترونیکی از 50 به 175 هزار تن در مدت دو سال مانع دیگری برای کسب و کار خواهد بود.

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: با توجه به هدف اصلی و موثر ارائه نماد الکترونیکی، باید الزام این نماد برای درگاه پرداخت حذف شود و تنها به عنوان ابزاری برای اعطای وام به مشاغل مورد استفاده قرار گیرد.

عنبری افزود: ارائه درگاه های رایگان پرداختی به نامزدها و مشاغل و اشراف برای خرید و فروش مشاغل به همراه دریافت مالیات فوری از آنها می تواند گام مهمی در بهبود عملکرد ابزارهای نماد الکترونیکی باشد. کسب و کار نیاز به گواهی دارد اما نه با اجبار و اگر این رویه اصلاح نشود منجر به کاهش مشاغل فناورانه و رها شدن نخبگان و ضربه به اکوسیستم کسب و کار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید