750 هزار تن کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره) از گمرک ترخیص شد


ساعت: 16:20
تاریخ انتشار: 1301/08/10
کد خبر: 1907640

رئیس گمرک ایران گفت: با اقدامات گمرک ایران و تسهیلات ارائه شده 750 هزار تن کالای اساسی از گمرک بندر امام خمینی (ره) ترخیص می شود که از این میزان 250 هزار تن در 2 روز گذشته و مابقی پس از آن از گمرک ترخیص شده است. او از ارائه مجوز از سازمان های وابسته و تضمین حقوق ورود شما آزاد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا مقدسی رئیس گمرک ایران در نشست مشترک با نمایندگان معاون اول رئیس جمهور و مسئولان سازمان های مرتبط با تجارت در بندر امام خمینی آخرین وضعیت واردات کالاهای اساسی را تشریح کرد.

رئیس کل گمرک ایران در این جلسه گفت: با اقدامات گمرک ایران و امکانات ارائه شده، 750 هزار تن کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره) از گمرک ترخیص می شود که 250 هزار تن آن در گمرک ترخیص شده است. 2 روز گذشته الف بقیه آن پس از اعطای مجوز از سازمان های ذیربط و تامین حقوق ورود آن آزاد می شود.

رئیس کل گمرک ایران به 4 اقدام گمرکی برای تسهیل و تسریع در ترخیص کالاهای اساسی اشاره کرد و افزود: با استفاده از ظرفیت ماده 42 قانون امور گمرکی، ماده 6 قانون امور گمرکی، اعتبار و درصد ترخیص کالا کالا از جمله اقدامات و تسهیلات ارائه شده توسط گمرک برای تسریع در ترخیص کالاهای ضروری است.

مقدیسی تصریح کرد: گمرک با استفاده از ظرفیت ماده 42 قانون امور گمرکی، بنا به درخواست وزیر دستگاه مربوطه، کالا را بدون اخذ عوارض ورودی و برای مدت یک ماه ترخیص می کند. وی گفت: همچنین با استفاده از ظرفیت ماده 6 قانون گمرک، گمرک در خصوص ترخیص کالا بدون اخذ عوارض ورودی، تا 24 بهمن ماه برای دستگاه های دولتی اقدام می کند.

رئیس گمرک ایران در این دیدار بر اهمیت ترخیص کالاهای ضروری در اسرع وقت تاکید کرد و افزود: گمرک ایران علاوه بر امکانات ارائه شده آمادگی کامل برای تسریع در انجام تشریفات گمرکی کالاهای ضروری را تا حد امکان به صورت شبانه روزی دارد. .

دیدگاهتان را بنویسید