روند ترخیص کالا از بندر امام تسهیل شود


ساعت: 17:52
تاریخ انتشار: 30.05.1401
کد خبر: 1891550

علی دقانی گفت: تسهیل در روند ترخیص کالاهای وارد شده به بندر و تسریع در مراحل مربوط به ترخیص سریع کالا باید سریعاً در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، علی دقانی رئیس کل دادگستری خوزستان در سفر یک روزه خود به بندر امام خمینی (ره) پس از بازدید از دستگاه قضایی این شهرستان به همراه رؤسا و دادستان های بندر امام، آبادان، خرمشهر و ماهشهر، مدیرکل تعزیرات مدیرکل بازرسی. رئیس املاک و رئیس گمرک استان از انبارهای اوراق قرضه بندر امام بازدید کردند.

وی در بازدید از انبارهای اوراق قرضه بندر امام خمینی (ره) با تاکید بر تسریع در سرنوشت کالاهای موجود در این انبارها به ویژه کالاهای متروکه گفت: تسهیل در روند ترخیص کالاهای وارد شده به بندر و تسریع در روز آینده. رویه های مربوط به پردازش سریع کالاهای فاسد شدنی هستند.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: با توجه به اینکه حجم زیادی از کالاهای ضروری از طریق این بندر وارد می شود، نیاز به بازدید مستمر از محل به ویژه در رابطه با تملک کالاها و املاک متروکه ای که در بندر و گمرک بلاتکلیف مانده اند احساس می شود. . . .

دگانی ادامه داد: نظارت مستمر دستگاه قضایی در خصوص انبار گمرک و سازمان بنادر و مالکیت اموال بر اساس اجرای دستورات رئیس قوه قضائیه انجام می شود و تا اجرای کلیه مراحل قانونی ادامه دارد.

وی همچنین خواستار اقدامات لازم در زمینه برگشت کالاهای نامناسب مصرفی مانند ذرت آلوده که نیمه کاره برگشت و برنج فاسد که از سوی اداره استاندارد رد شد، شد: این مورد نیز به سرعت شناسایی و شناسایی شد. آنها در حال بازگشت هستند، بنابراین مقداری از ذرت آلوده قبلاً بازگردانده شده است و بقیه در حال انجام است.

صادق جعفری چقانی دادستان خوزستان نیز خاطرنشان کرد: در این بازدیدها سطوح ترخیص کالا و تخلفات احتمالی مشاهده می شود و در صورت مشاهده تخلف یا جرائم قاطعانه برخورد می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید