8 اثر از تهران و 39 اثر از شهرستان ها در بخش صحنه تئاتر فجر 41

ساعت: 11:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۸
کد خبر: 1923160

بخش صحنه ای چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر میزبان 8 نمایش از تهران و 39 نمایش از شهرهای مختلف کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بخش صحنه ای چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر که از اول آذرماه پذیرای گروه هایی از تهران و شهرهای مختلف کشور است که آثار خود را در تالارهای وحدت، اصلی، چهارسو، سایه و قشقایی مجموعه تئاتر شهر سنگلج ارائه می کنند. تئاتر، مرکز تئاتر مولوی و سالن ناظرزاده کرمانی و ملوانان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می روند.

در این بخش و از شهر تهران، 8 نمایش شامل «داستان رقت انگیز…» نوشته غلامحسین دولت آبادی، «مکبث زر» ابراهیم پوشوهی، «روز دهم» به نویسندگی اصغر گروسی و کارگردانی علی برجی وجود دارد. “دختران” به نویسندگی علی دلپیشه و کارگردانی علی دلپیشه و کیانوش ایازی، “افلیا” مسعود طیبی، “مدآ” از فاطمه آبهمزه، “آلا” از محمد کاظم تبار، “آسمان پا به ماه” توسط سعیده آقابندیان، “هی”. ، خوابم خواب تو را می بینم به نویسندگی محمود خرم زادی و کارگردانی رضا بن نامی و «ابرهای بی باران» به نویسندگی میلاد اکبرنژاد و کارگردانی حسن عبادی.

شهرهای کرج با 3 نمایش در و گبر و یک قرص نان داود فتحعلی بیگی، کلاه قرمزی به نویسندگی مسعود بیگلری و امیررضا ملکی و کارگردانی سید محمدرضا مرتضوی و سم زدایی ندا گوربین، شیراز با 3 نمایش “بیست”. -سومین جلسه جن گیری…مسعود احمدی، خراگیری” اصغر گروسی و “اسب قاتل” به نویسندگی رضا گهستسب و کارگردانی سیدمحمدهادی هاشم زاده، مشهد با 2 نمایش “ایرانی” از رضا صبری و اخوان به نویسندگی مهدی سیمریز و کارگردانی. محمد جهانپا، اصفهان با ۲ نمایش «آرزوهایم تو را خواهند یافت» احسان جانمی و «در سوگ هزار و یک شب…» به نویسندگی شهرام احمدزاده و کارگردانی پویان عطایی، رشت با ۲ اجرا، «موکت بار» مجید کاظم زاده مژدهی و لیدر محمد پورجعفری یزد با ۲ اجرا. منوچهری به کارگردانی سید ناصر امامی میبدی و شهر پارس آباد با 2 نمایش “غریبه در خانه” به نویسندگی عارف مهتاب و به کارگردانی یاشار منوچهری و “شاه اسماعیل” به نویسندگی علی حسن زاده و کارگردانی غریب پس از تهران، منوچهری به روی صحنه رفت. چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با بیشترین اثر. هستند

خمینی شهر با «اوز مست که بر مست» هادی کیانی، ملایر با «مندک»، ایلام با «گوشه زیر درختان بلوط» اصغر خلیلی، نقده با «آخرین نامه» به نویسندگی مهرداد کوروش نیا و کارگردانی مهسا بایرام زاده، ماهشهر «آگنیتاژ» رسول حقجو به کارگردانی حسین کارگر، شهرکرد با «خاکستری» پریا امینی، بهشهر با «مطرب آقا» مهیار هزارجریبی، قزوین با «شاید باران ببارد» نوشته شهرام کرمی و کارگردانی مرتضی نجفی، ملارد «نظر عباس» ساخته محمد یزدی، تنکابن با «بیدار کجایان» سجاد بحری، گچساران با «مادر من زری سر زا رفت» به نویسندگی محمود خرم‌آزادی و کارگردانی داود پارسا، زاهدان با «مرد مرد» ارسلان محبی، استهبان «دانه های کال انجیر» به نویسندگی جواد اوغلی و کارگردانی سانیا اوقلی، ساری با «صنم» به نویسندگی بهناز دوستی و کارگردانی امیرارسلان مهدوی، اردبیل با «سیمرغ» به نویسندگی محمود مهدوی و کارگردانی اکبر صادقی، پیشوا با «پهلان». قلیچ» به نویسندگی رضا محمدیان و کارگردانی به کارگردانی رضا محمدیان و حسین قاسمی، گرگان با «پیله‌های خیس» نوشته مجید انوری و کارگردانی فائزه نوآبادی، شاهرود با «نقطه صفر مرزی» محمدرضا عبادیانی، ارومیه با «لابیرنت» پدرام رحمانی، کرمان با «صحطما». «نه گل سرخ» ساخته علی صادقی زاده، قم با «فنجان در طوفان چای» مرتضی مرتضویراد، خواف با «الهه سنگ» به نویسندگی فرشید تمری و کارگردانی عبدالحکیم سوسساری، بوشهر با «افسر خیابان نود و دو» به فیلمنامه داود فتحعلی بیگی و کارگردانی میثم زندی در شهرستان‌ها هر کدام با یک اثر در بخش صحنه این دوره از جشنواره حضور یافتند.

چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از 1 تا 11 بهمن ماه به دبیری کوروش زارعی برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید