80 درصد اقتصاد از بانک ها تامین می شود/ بازپرداخت وام های معوق به زودی آغاز می شود

ساعت: 11:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۸
کد خبر: 1801532

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه بانک ها از جهات مختلف برای همه دولت ها از جمله دولت سیزدهم اهمیت دارند، گفت: بیش از 80 درصد از کل تامین مالی اقتصاد بر عهده بانک ها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید احسان هندوزی با اشاره به دیدار مدیران بانکی با رئیس جمهور افزود: اهالی صنعت بانکداری معتقد بودند حدود 10 سال است که چنین جمعی از همه مدیران بانک ها با رئیس جمهور و مدیران اقتصادی دیدار و تبادل نظر کرده اند. . تیم.”

وی با بیان اینکه تقریبا 90 تا 95 درصد پروژه های کشور با کمک شبکه بانکی ساخته می شود، اضافه کرد: اگر دولت به دنبال حمایت از تولید است که شعار امسال و سال های گذشته کشور بود، باید تولید، سرمایه گذاری و تولید باشد. اشتغال بدون فعال شدن بانک ها از این طریق محقق نخواهد شد.

هندوزی گفت: دولت به دنبال عدالت و تعادل بین بخش‌های مختلف در دسترسی به امکانات است. چرا بخش‌های کشاورزی و صنعتی بیش از بخش خدمات یا عدالت منطقه‌ای بهره نمی‌برند و چرا تمرکز بر یک بخش از کشور است نه بقیه کشور، برخی گروه‌ها – بسیار بی‌نظم؟

وی با اشاره به تولید، انصاف و مقاومت اقتصاد ایران در برابر فشارها و تحریم‌های خارجی، افزود: کشورها بر اساس روش های جدید با هم مخالف هستند یا ممکن است با یکدیگر مخالفت کنند.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در کنار آن، جنبه دیگر اهمیت، مسائل دینی است که همواره در کشور ما مطرح بوده است.

وی گفت: بانک ها به همه این دلایل برای دولت سیزدهم مهم هستند.

وی افزود: علاوه بر این، اهمیت بانک از نظر جایگاه و ارزش; اگر کاستی ها و ضعف های موجود در شبکه بانکی کشور را بیان می کنیم و تولیدکنندگان، مردم، مصرف کنندگان و خانوارها به شدت ناراضی هستند، به این معنا نیست که می خواهیم نهاد بانکی را تضعیف کنیم، بلکه بانک باید قوی، ارزشمند، مسئول بماند. و قدرتمند برو به اصلاح.

وزیر اقتصاد و دارایی با تشکر از همه بانکدارانی که در این سال ها زحمت کشیده اند، گفت: باید به سمت برنامه اصلاحی حرکت کنیم.

هندوزی با بیان اینکه دولت وزارت اقتصاد و دارایی برنامه کوتاه مدتی تحت عنوان «ارتقای ارتباط تولیدکنندگان و مردم با بانک ها» دارد، افزود: این اولین قدمی است که مردم و مصرف کنندگان خرد بیشتر به موضوع دسترسی عادلانه می پردازند. برای آنها مهم است که بتوانند با رویکردی نوین با تولیدکنندگان مواجه شوند و سازندگان در این زمینه گام برداشته اند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: در روزهای آینده به بانک های دولتی دستور خواهیم داد تا بازپرداخت وام های معوق را آغاز کنند.

وزیر اقتصاد در پایان گفت: اصلاح قانون بودجه 1401 در جلسه اخیر هیأت دولت پس از ارائه این لایحه در مجلس شورای اسلامی نشان دهنده اهمیت ویژه ای است که دولت برای بازار سرمایه قائل است. با اقدامات حمایتی از این دولت در حوزه بازار سرمایه، چشم انداز روشنی را برای این بازار در ماه های آینده پیش بینی می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید