9000 کلاس درس جدید در ماه اکتبر افتتاح می شود

وی ادامه داد: با توجه به افزایش جمعیت دانش آموزی کشور از 12 میلیون نفر به 26 میلیون نفر در سال 1400، آموزش و پرورش برای تامین فضاهای مورد نیاز به وام و کمک های خیرین بیشتری نیاز دارد.

نوری همگانی و رساندن آنها به مردم را از راهکارهای مهم دولت در اداره امور عنوان کرد و افزود: باید از ظرفیت گروه های مردمی برای مردمی شدن کار و امور و در این راستا از ظرفیت حوزه های علمیه و دارالقرآن استفاده شود. ‘an نیز باید استفاده شود

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه همکاری و مشارکت خیرین در امر ساخت و ساز مدارس یکی از مصادیق مهم پیشبرد امور و کار است، تصریح کرد: باید به مردم و حتی نوجوانان و جوانان مسئولیت داد. انحصار انجام کارها نباید در دست دولت باشد.

وی با بیان اینکه شهید رجایی و باهنر از نظر اخلاق اسلامی مودب بودند و در اخلاق الهی تلقین شده و اصول تربیتی را آموختند، افزود: این دو نفر افراد بی نظیری بودند که در تعلیم و تربیت صاحب نظریات و اندیشه بودند و موفق به تأسیس نهادی به نام عمور شدند. . آموزش را به ما بسپارید

نوری با بیان اینکه مجتمع آموزشی، فرهنگی و آموزشی ابوتراب هوی کاری شریف است افزود: مدارسی که خیرین بشر ساخته اند ما را به یاد آیه هفت سوره می اندازد و مهم این است که خیرین مدرسه ساز این آیه را سرمشق خود قرار دهند. .

وی تربیت افراد مؤدب با اخلاق اسلامی در این مدارس را بسیار مهم عنوان کرد و ادامه داد: آموزش و پرورش بر اساس مکتب اسلامی، قرآنی و مطابق با 6 حوزه تربیتی باید همواره مردم را با عمل صالح و در راستای تربیت هدف قرار دهد. مطابق با ساحت های ایمانی و اخلاقی و 6 بعد دیگر پرورش می یابد.

نوری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته ای و حوزه های علمی انقلاب اسلامی گفت: شهید طهرانی مقدم اختراعات زیادی دارد و مانند او شهید بهشتی را در حوزه مدیریت دولتی داریم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزان و کودکان و نوجوانان باید به هنر و زیبایی شناسی علاقه داشته باشند، گفت: کودکان و نوجوانان علاوه بر حفظ منافع زیستی نسل آینده، در حوزه زیستی و جسمانی نیز باید قدرت و قدرت خود را پرورش دهند. روحیه تربیت ذهنی

وزیر آموزش و پرورش افزود: در حوزه اقتصادی و حرفه ای هر فارغ التحصیل باید حرفه ای را بشناسد و مردم و کشور خود را دوست داشته باشد و برای منطقه و منطقه خود تلاش کند.

وی با بیان اینکه کشور به کارگاهی تبدیل شده است که در صورت شروع و تکمیل ساخت و ساز سه هزار شغل در آن ایجاد می شود، گفت: هنرستان های استان باید تقویت شوند و برای پذیرش و جذب هنرجویان جوان به هنرستان ها تلاش کنند.

نوری با اشاره به اینکه مجلس و شورای نگهبان در رتبه بندی ها در کنار آموزش و پرورش قرار گرفتند، افزود: تقریب و همکاری بین مسئولان افزایش یافته و باید از این وضعیت برای تقویت آموزش و حل مشکلات استفاده کرد.

وی بیان کرد: اطعام دانش آموزان بی بضاعت و مسابقات و برخی برنامه ها و طرح های فرهنگی و آموزشی که سال ها تعطیل بود در حال انجام و از سرگیری است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: باید تلاش کنیم با خرید تجهیزات در دست اقدام، دانش آموزان استان را از بافت های فرسوده خارج کرده و تجهیزات خوبی را به استان بیاوریم.

وی بیان کرد: 77.5 درصد آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی است و از 10 دانش آموز برتر تجربی که سخت ترین و سخت ترین گروه آزمایشی است 2 نفر از این استان هستند.

نوری با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش ادامه داد: 125 هزار نفر در سال گذشته منصوب شدند و امسال احکام آنها مشخص و 34 هزار نفر استخدام شدند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مجوز استخدام 1300 مدرس در دانشگاه فرهنگیان در حالی دریافت شده که تعداد مدرسان این دانشگاه 800 نفر است.

در ادامه این مراسم تفاهم نامه راه اندازی مدرسه دولتی غیرانتفاعی در بوتراب شهرستان کوی به امضای احمد محمود زاده معاون وزیر آموزش و پرورش و میرناصر محمد سیدی موسس خیر عترت بوتراب رسید. ، در این شهر

تجلیل از خیرین مدرسه ساز، تجلیل از میرناصر سیدی خیر و کارفرمای مجتمع آموزشی و فرهنگی بوتراب، تجلیل از رتبه های زیر 1000 کنکور سراسری امسال از دیگر برنامه های این آیین بود.

در ادامه این مراسم مدرسه فرم ششم سالم خوی توسط وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.

دیدگاهتان را بنویسید